Tüketim toplumunun kültürden yoksun bir ortamda egemenlik kurmasının doğal bir sonucu olan bayağılık, faşizm kadar çirkin, faşizm kadar tehlikeli benim gözümde.
"İnsanlar yavaş yavaş inanmamayı, güvenmemeyi, sevmemeyi ve kronik şüpheci olmayı öğrenir. Bu gerçekleştiğinde artık ne yazık ki çok geçtir. İnsanların 'tecrübe' dediği şey budur. Kalbiyle bağlantısını kesmiş bir insana 'tecrübeli' denir."
"Akılcı" otorite, insana güvenir, onun gelişimini destekler ve "yetki" biçiminde ortaya çıkar. "Akıldışı" otorite ise, yönetici güçlere sahip olmayı gerektirir ve kendi denetimi altında olanları sömürerek yaşamını sürdürür.