Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

gizli özne

gizli özne
@gizlioznego
Sıkı Okur
Herkes samimiyet ister, diye düşündüm. İnsanlar gerçekten görülmeyi ve tanınmayı istiyor; ama başkalarının içeri girebilmesi için geçmesi gereken sayısız kapı yaratmışız. -sadece samimi ve nitelikli okurlar !
Ben herkesi seviyorum, tamam mı ama herkes beni severse kuşkulanırım.
Sayfa 418 - Kırmızı Kedi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Aynada, en hamarat kadınların bile silmeyi unuttuğu o lekeyim ben.
Sayfa 487 - Kırmızı Kedi YayınlarıKitabı okudu
+1
Üç bardak Tuborg'la karaciğerimi sıvazlıyorum. Oysa ılıman iklimler ne kadar yakındı kalbime, haritalar ve seyir defterleri tahrif edilmeden önce.
Sayfa 145 - Kırmızı Kedi YayınlarıKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Ölüm bile bir şey değil artık. Yaşıyor insan. Belki de asıl o zaman yaşamaya başlıyor; yankısız bir çığlık gibi doğa önünde suçlu, ezik, yargıların ötesinde, yerçekiminden uzak, ama attığı her adımda toprağa gömülecek gibi. Her şeyi yitirmek, her şeyi kazanmaktadır, diyor o zaman ve başka bir şey söylemeden çekip gidiyor.
Sayfa 128 - Kırmızı Kedi YayınlarıKitabı okudu
Geceler boyu yüreğimle aklımın yaptığı savaşlara tarafsız bir tanık olarak katıldım, hesaba kitaba vuracak değilim şimdi. Tek kişilik bir tartışmaya dönüştü yaşamım. Her şey benim içimde başlayıp bitiyor...
Sayfa 104 - Kırmızı Kedi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bir hayat bile kuramadım Ne bir ülke kurtarmışlığım var, ne de yol ortasında kız öpmüşlüğüm Evet'lerim hayır'larımın önünde saklı Hayır'larım dünyadan pişman Dilim devrime teşne, konformizme hayran Hem Türküm, hem doğru, hem de çalışkan...
Sayfa 96 - Kırmızı Kedi YayınlarıKitabı okudu
İslâm'ın ilk yıllarında resim yasağı henüz yürürlüğe girmez. İslâm İmparatorluğu'nun kuruluş yıllarında fethedilen yeni ülkelerde yüzyıllar boyunca kökleşmiş resim gelenekleri ile karşılaşılmıştır. Emevi halifeleri bu gelenekleri ortadan kaldırmaktansa yeni dinin ün ve gücünü dört yana duyurmak için bunlardan yararlanma yoluna gidiyorlar. Bu devirde yaptırılan camilerde naturalist bir anlayışla uygulanan duvar dekorasyonları yer alıyor av köşklerinin ve hamamların duvarlarında insan figürleri ne hatta çıplak kadın resimlerine bile rastlıyoruz. İslâm öncesi geç Helenistik ve Sasâni sanat geleneklerinin etkisi altında yapılmış olan bu resimlerde İslâm düşüncesine bağlanabilecek hiçbir özellik görünmüyor.
Sayfa 88 - YKY, Beyoğlu, İstanbul.Kitabı okuyor
İslâm dini resim yapmayı yasaklar. Gerçi Kur'ân'da tasviri Tevrat'ta olduğu gibi açıkça yasaklayan bir boyutta karşılaşmıyoruz. Kur'ân'ın bu konuyla ilgili ayetlerinde sadece Cahiliye Devri'nin Gelenek ve göreneklerine bunların arasında da puta tapmaya değinilmektedir fakat İslamlığın doğduğu tarihlerde resim bir puttu ve put anlamına gelmeyecek bir resim yoktu bu nedenle Kur'ân'da putlar için söylenilenler resim için de geçerli sayılmış ve sonradan hadiste, canlı varlıkların resimlerini yapanlardan kıyamet günü hesap sorulacağı ve bunların cezalandırılacağı açıklanmıştır.
Sayfa 59 - YKY, Beyoğlu, İstanbul.Kitabı okuyor
İslâm resmi diyebileceğimiz bir tasvircilik ancak geç Abbasiler Devrinde Bağdat Okulu diye tanımlanan eserlerde ortaya çıkıyor. Emeviler devrinde yapı süslemesi olarak uygulanan resim bu devirde kitap resmi oluyor . Yapı sanatı ile ilişkisinin kesilmesi şüphesiz resim sanatı için bir kayıptı fakat 9. yy.'da hadis ve fıkıh bilginlerinin yorumlarıyla resim yasağı kesinleştikten sonra İslâm dininin yerleştiği topraklarda resim sanatının yapı dekorasyonu olarak gelişebileceği düşünülemezdi.
Sayfa 33 - YKY, Beyoğlu, İstanbul.Kitabı okuyor
İslâm inancına göre hakikat "Söz"de belirmişti. Bu yüzden söz sanatının İslâm dünyasında yeri büyüktü ve bu dönemde Arap ve Fars dillerinde yazılan zengin bir edebiyat gelişmişti. Resim sanatı kitaba girmekle geliştirebileceği yeni bir hayat alanı buluyor ve bu tarihe kadar ilişki kuramadığı İslâm düşüncesine açılıyordu. Sanatçılar başta ürkek davranıyorlar Harirî'nin "Makamat'ı" ve "Kelile ve Dimne" gibi halk arasında sevilen ve tutulan birkaç eseri resimlendirmekle yetiniyorlar. Fakat hal böyle de olsa resim sanatı bu yoldan İslâm düşüncesinin yaratıcı güçleri ile bir bağlantı kurabiliyor ve İslâm sanatına mal edebileceğimiz tabiattan uzak soyut bir resim türü ortaya çıkıyor.
Sayfa 25 - YKY, Beyoğlu, İstanbul.Kitabı okuyor
Reklam
Allah çirkin şansı versinin ispatı =D
Özgüveni olmayan ama cinsel çekicilikleri hayli yüksek olan kimseler cinsel amaçlarına ulaşır ulaşmaz, sevgilileriyle ilgilerini keserler, çünkü, sevgililerinin kendilerinin sevilmeye değmez biri olduklarını anlayarak terk edeceklerinden korkarlar. Cinsel konularda böyle gel-geç gönüllülüğün cinsel sapma olduğu genellikle düşünülmez; ama yine de cinsel olgunluğa ulaşma konusunda bu davranışın bir başarısızlık olduğu açıktır. Öte yandan, güzellikten nasibini alamamış ama kendilerinin herkes tarafından "kabul edilebilir" kimseler olduklarına özgüveni olan kişiler, kendi çekicilikleri konusunda ne denli kuşkulu olurlarsa olsunlar, yakın ve köklü dostluklar, ilişkiler kurabilirler.
Kişinin kendisini açıklayabilmesi için, başkalarıyla ilişkilerinin farkında olması ve bu ilişkileri açıklayabilmesi gerekir, biz, bir kimseye güçlü ya da zayıf, iyi ya da kötü, uzun boylu ya da kısa boylu derken, onu zorunlu olarak başka bir kimseyle karşılaştırıp bu yargıya varmışızdır.
+1
Aile içi cinsel ilişki (horanta zina), firavun ailelerinde uygulanıyordu ve bu uygulamanın kuralları da belirlenmişti; buna karşılık daha alt konumdaki ölümlüler arasında pek yeğlenir bir uygulama değildi. Aile içi zinanın esaslarının neler olduğu da değişkenlik göstermiştir, bazı kültürlerde yeğenler arası evlilik yasaklanmıştır. ABD'nin kimi eyaletlerinde ağızsal cinsel ilişki "doğaya karşı işlenen suç" olarak yorumlanmakta ve yasal cezayı gerektirmektedir, oysa bu tür ilişki, pek çok yerde, cinsel ilişkinin bir türü olarak görülmektedir. Birçok dinde, evli çiftlerin cinsel ilişkilerinde her türlü uygulama onaylanırken, ağızsal cinsel ilişki lanetlenmiştir. İngiltere'de yakın zamanlara değin masturbasyonun doğal bir cinsel edim olmadığına ve birçok akıl hastalıklarının nedeni olduğuna inanılıyordu; günümüzde bile, birçok yetişkin insan masturbasyon yaptığı için pişmanlıklar içinde kıvranmaktadır; oysa masturbasyon öylesine yaygın bir uygulamadır ki, erkeklerin yüzde 93'ünün, kadınların yüzde 62'sinin mastürbasyon yaptığı saptanmıştır. Cinsel eşin canını yakmaktan ve onun tarafından canının yakılmasından cinsel zevk duymak anlamına gelen sado-mazoşizm, genellikle bir tür dönüklük olarak kabul edilen bir cinsel sapmadır. İçeriklerinde cinsel çeşninin de bulunduğu kitapların ve filmlerin de po- pülerleştirmesiyle sado-mazoşistik fanteziler, oldukça yaygınlaşmıştır. Öyle ki, bu fantezilerin kendi cinsel düşlemlerinde de yer aldığını itiraf etmekten korkan, bunlardan iğrenen pek çok kimse vardır.
Normal diye nitelenen cinsellik anlayışı, ülkeden ülkeye, çağdan çağa değişiklik gösterir. Belli bir zamanda ve yerde kabul edilebilir nitelikte olan bir cinsel uygulama, birbaşka yer ve zamanda tiksindirici olarak görülebilir. Hatta aynı kültür çevresinde yaşayan iki ayrı kişi bile, cinsel gereksemelerinin gücü ile yetişme biçimlerindeki farklı yönlerin birbirini etkileyerek oluşturdukları kişilikleri dolayısıyla, farklı cinsel davranış standartları geliştirebilirler.
Sayfa 13 - Yılmaz Kitabevi, İstanbul.Kitabı okudu
Zaman zaman başka insanlarla konuşur, bilgi alışverişinde bulunur, kimi iş ilişkilerine gireriz. Böyle durumlarda cinsellik, pek az bir önem taşır. Ama, insanlarla doğrudan toplumsal ve kişisel ilişkiye girdiğimizde, hem kendi cinselliğimiz hem de başkalarının cinselliği, büyük bir önem kazanır, çünkü başkalarıyla yüzeysel olarak kurduğumuz olağan ilişkilerin türü, daha yakın ilişkiler kurmak için sahip olduğumuz yetimiz tarafından belirlenir, ve ülküsel nitelikteki cinsel yakınlık, olasılıkla en derin ve en içten yaşayabileceğimiz denevimdir.
Sayfa 11 - Yılmaz Kitabevi, İstanbul.Kitabı okudu
1.429 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.