Glbn Eskl

Glbn Eskl
@glbneskl
D. E. Y. A
Ne Övdünüz, Ama Ne Çıktı!!
4/10
·208 syf.·
2026 2. kitabı
İnce ve okunması bukadar basit bir kitabı bitirmem yaklaşık bir ayımı aldı. Çünkü aşırı gereksiz abartılmış bir kitaptı. Popüler kültüre ayak uydurmayı bu yüzden sevmiyorum. Biri birşeyi abartıyor diye bence herkes abartma gereği duymuş. Babasıyla dogru düzgün etkileyici bir anısı bile olmayan bir adam babasının ölüm sürecini anlatıyor. Sonrasında yas süreci dediğimiz şey de yok. Babasıyla ilgili anılar anlatmaya calısmıs etkileyiciliği artırmak için ama ortada bir anı yok. Ordan burdan alıntılarla yazılmış bir kitap. Kendi erkek kardeşimin vefatı sonrasını anlatsam emin olun daha çok etkilenirsiniz. Kitaba karar vermeden okuduğum onlarca okumaya meyleten inceleme yazıları şu kitaptan daha etkileyici daha edebi değer taşıyor. Demem o ki, popüler olan hersey güzel değildir. Mış gibi yapmaktan vazgeçelim bence.
Bahçıvan ve ÖlümGeorgi Gospodinov · Metis Yayınları · 202514,7bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·504 syf.·
2026 1. kitabı
Yeşil Peri Gecesi kitabını uzun zaman önce okuyup bitirdikten sonra Osman karakterine bir nefret oluşturdum içimde ve asla Osman kitabını okuyarak diğer kitabın bendeki izini yok etmek istemiyorum diye düşünmüştüm. Burada bu kitap hakkında okadar güzellemeler okudum ki, ulan dedim neymiş Osman'ın hikayesi, bir de ona cevap hakkı vereyim de onu dinleyim dedim. Lanet gelsin Osman'a ve Osman gibilerine. Öncelikle bu kitabı sadece kitap olarak beğenmişseniz saygı duyarım, ama Osman'a nasıl üzülür veya acırsınız. En başından beri ezik bir karaktermiş zaten. İstediği kadar babasına öfkeli biri olarak büyümüş olsun. Babasının dediği yoldan gitseydi adam olmuştu. Despot kişiliğine rağmen elini üstünden çekmemiş babasını beğenmemiş ama kendi de adam olamamış, ömür boyu hazır paranın kendisine yeteceğini düşünmüş ve bir baltaya sap olamamış bir karakter. Dogru düzgün bir dosta bile sahip olamamış Osman. Kimi hayatına aldıysa birer birer terkettiler Osman'ı ve hepsi de iş olarak kendi yolunu çizdiler. Ama bakın kendi yolunu çizen hayatını düzene sokan herkesi de vefasızlıkla suçlamış Osman. Sevdi mi Şebnem'i evet cok sevdi, ona olan aşkını oyle temiz oyle güzel anlatmış ki, ama sadece var olan parayla ona lüksü yaşatarak bu sevginin yeteceğini de düşünmüş. Şebnem'i gözünün önünde kaybettiğinin farkına bile varamamış. Anlayacağınız keşke okumasaydım Osman'ı. Böyleleri cevap hakkı verilmesini bile hakketmiyor ve eninde sonunda b.k yolunda da ölürler. Benden bukadar. Osman'a çok bile!
OsmanAyfer Tunç · Can Yayınları · 20208,4bin okunma
Puan vermedi·576 syf.·
2025 18. kitabı
İsyan Günlerinde Aşk kitabının devamı olduğunu öğrenir öğrenmez alıp okumak istedim. Hikayesi bitmiş olanlarla yeniden başlayanları birleştirmiş yazar burada. Ragıp ve Dilara hariç. Sosyal medyada yaptıgım bir paylaşımdan dolayı kaç kişi Ragıp için birer sigara yaktı biliyor musunuz? Çünkü ben sigara içiyor olsaydım en çok da Ragıp için yakardım yine. Yalnız Osman'ın yerinde olsaydım eğer hiç kibar olamayacağım üzgünüm ama Ragıp ve Dılara'ya birer sikke vururdum. Birbirilerini bukadar severken gururlarından da bir okadar vazgeçememiş olmaları aşka dahil değil bence. Bu kitapta bu sefer Balkan savaslarındaki kaybımız ve Bab-ı Ali isyanı dönemlerine tarihsel anlatıma girmeden değinmiş, ama gerçeklikten de çok uzaklasılmadığı için okunmayı kurgusal karakterle beraber keyifli hale getirmeyi başarmış Ahmet Altan. Önceki iki kitaptan tanıdıgımız Hikmet beyin oğlu Nizam ve üvey kızı Rukiye'nin ne kadar zıt karakterlere sahip olsa da birbirlerine bağlılığını da hayranlıkla okudum. Aldırmaz, duygusuz, herşeyle dalga geçmeyi hak gören Nizam'ın Anya'ya aşık olduğunun farkına varmadan daha doğrusu aşık olduğunu kabul etmeden onun hikayesine olan merakıyla peşinden sürünüp gitti. Ve ben hayatımda bir Şeyh Yusuf Efendi gibi birinin olmasını isterdim. Nizam gibi sürekli sorgulayan, dini değerleri bütün biri olmamama rağmen Şeyh Efendi'nin tekkesindeki huzuru öyle iliklerime kadar hissettim ki, onunla sohbeti sanki Nizam değil de ben yapıyordum. Hatta Şeyh Yusuf Efendi'ye daha çok yer verilseydi ve daha çok okusaydım dediğim oldu, öyle bir içtenlik, öyle bir huzurdu. Özetle spoil vermemek adına, konuların içine girmeden kitabı da yine çok beğendiğimi ancak bu şekilde anlatabilirim. Dürüst olmak gerekirse bendeki etkisini sindirmek için uzunca bir süre başka kitap okumadığım İsyan
Ölmek Kolaydır SevmektenAhmet Altan · Everest Yayınları · 20151,467 okunma
Puan vermedi·524 syf.·
2025 16. kitabı
Hediye gelmeseydi hiç okur muydum bu kitabı bilmiyorum, 100. Sayfadan sonra bırakmayı düşündüm, tekrar şans verdim ve sonra elimden bırakamadım ve kalan 400 sayfayı iki günde okudum diyebilirm. Kemal, tutkulu diye adlandırsa da kendisini arkadaşları gibi ben de takıntılı bir aşkın peşinde olduğunu düşünüyorum. Takıntı olmasaydı gerçekten seven hiç kimse yıllarca aşık olduğu ama evli olan kadının evine masasına kocasıyla beraber oturmazdı. Sevdiği kadın yani Füsun'un evlilik durumu tabiki tartışılabilir ama bu mevcut durumu da değiştirmezdi. Kemal'in kendi ağzından okumuş olsak da tüm hikayeyi, diğer karakterlerin de duygularını, gerçekten neler hissettiklerini öğrenmek isterdim. Füsun'a olan takıntılı duyguları yüzünden kaybettiği sosyetenin en güzel ve kendisini çok temiz seven Sibel'i merak ettim. Sibel ile nişanlandıgı için bir anda ortadan kaybolan ve aylarca Kemal'in haber alamadıgı için deliye döndüğü Füsun'un o süreç içinde yasadıkları ve evliliği süresince neler hissettiklerini okumak isterdim. Füsun çok zor durumda kalmış olsa da Kemal ile yaşadıklarından dolayı, annesi ve babası gerçekten bu kadar anlayışlı mıydı Füsun'u her ne olursa olsun savunacak ve koruyacak kadar, ki hikayenin kadın bekareti ve ataerkil zihniyetin en yoğun olduğu dönemde geçtiğini düşünürsek. Ve tabiki Füsun ve Kemal yıllar sona yeniden kavustugunda bir yüzleşme, yılların onlar içindeki duygusal boşluğu veya yıpranmışlıgı,neler hissettiler veya neler yasadılar, bunları konuşmalarını beklerdim. Burda da bir eksiklik vardı. 8 yılı direk görücü usulü bir evlenme tanısma şekline sıgdırdılar. Daha fazla şey yazabilirim ama spoilsiz bu kitabı anlatmak kendi adıma zor. Sadece aşırı detaylara girildiği için de zaman zaman sıkılmadım diyemem. Aşkına kavuşma ümidiyle Kemal'in herkese herşeye
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
Puan vermedi·424 syf.·
2024 6. kitabı
Elif Şafak'in ülkemizde hep linç yemesine rağmen seviyorum okumayı yazarı. İdeolojisi ve fikirlerinden dolayı linclemek için önce bu kadın kadar birikimli ve Türkçe dilini bu kadar mükemmel kullanabilmek lazım önce. Yazdığı her kitapta ne kadar entelektüel biri olduğunu yadsiyamayiz tıpkı Havva'nin Üç Kızı kitabında olduğu gibi. Kitap tek bir karakter yani Peri'nin etrafında dönüyor gibi görünse de farkli din, inanç ve kültürleri birleştiriyor, daha doğrusu birleştirmeyi amaçlıyor. Herkes kendine göre haklı, dindar olan da, inançsız olan da kendini arafta hisseden de hep haklı. Ama bunca farklılığa rağmen birbirimizi kırmadan ve karşı tarafı ikna etmeye çalışmadan kendi dusunclerimizi savunmak, korkmadan dile getirmenin de imkansız olmamasi gerektiğini bu kurguda yazar çok güzel anlatmış bence. Hikayede eksik kaldigini düşündüğüm bazı noktalar varsa da ben çok sevdim kitabı. Gayet keyifle okudum altını çize çize. Okumayip da kararsız kalanlara da kesinlikle öneririm. Ve benim okumama vesile olduğu için de Albayım e teşekkür ediyorum. Onun vesilesiyle okdugum ilk kitap değil, son kitap da sanırım olmayacak
Havva'nın Üç KızıElif Şafak · Doğan Kitap · 201619,1bin okunma