Fakat adına kader , raslantı ya da ne dersek diyelim , o belirlenemez , önceden kestirilemez, denetlenemez olaylar zinciri , isteğimize göre sıralanmıyordu işte . .
Çünkü bu kent , ne kadar muhteşem bir doğaya , ne kadar zengin bir tarihe sahip olursa olsun , insan olmadan , taş, ahşap, demir yığınından başka bir şey değildir . Şehirleri insanlar yapar , tarihi de . . İnsanlar olmasaydı ne Byzantion olurdu , ne Konstantinapolis ne de İstanbul . Biz şehri savunurken aslında insanlığı savunuyoruz .