İstanbul kimsenin umurunda değil. Gözlerinin önünde gelecekleri çalınıyor, bana mısın demiyorlar. Bu şehrin insanları çok vicdansız, çok vefasız, çok cahil. Bugünü kurtarsınlar yeter. Lafa geldi mi herkes şikayetçi. Fakat bir şeyler yapalım dediğinizde, önce kendi çıkarlarına bakıyorlar.
Bırakın Yunan , Roma dönemini , Osmanlı dönemi hakkında bile hiçbir şey bilmiyorduk . Bütün bu bilgisizliğimize rağmen , lafa geldi mi , utanıp sıkılmadan , şanlı ceddimiz diye nutuk atmaya bayılıyorduk .
Hayat, canlılara öncelik tanırdı . Ölenlerin görüntüleri , sesleri , kokuları , anıları , izleri ağır ağır silinir giderdi . Acı ama galiba başka yolu da yoktu .