Dante’nin düşlediği Cehennem’de insanları cezaya çarptıran Tanrı değildir. Aslında zaten ceza diye bir şey yoktur, ceza dediğimiz şey bir tercih konusudur. Günahkârlar tüm kurtuluş kapıları ardına kadar önlerinde açık dururken Araf’a veya Cennet’e gitmek istememişler, acı çekilen yeri, yani Cehennem’i tercih etmişlerdir.
Fabrika tarzı çalışmayı hayata geçirdiğiniz yerde neşeye, sağlığa, özgürlüğe elveda diyebilirsiniz; elveda yaşamı güzelleştiren ve yaşanmaya değer kılan her şeye.