gokayy

gokayy
@gokayMD
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Hikmet sahibi bazı kişiler kadınların beyinlerinin sığ olduğunu söylüyorlar; kimileriyse bilinçlerinin daha derin olduğunu. Goethe kadınları el üstünde tutardı; Mussolini ise nefret ederdi. Nereye baksanız erkeklerin kadınlar hakkında düşündüğünü görürsünüz, ve hepsi de farklı düşünürler.
gokayy
Erkekler neden kadınlar hakkında bu kadar düşünmeye ve eser yazmaya eğimliler diye soruyor. Her erkeğin kadınlar hakkında neden kendince fikir üretme zorunluluğunu sorguluyor kadın yazar. Sonra da kendine dönüyor peki biz neden yazmıyoruz neden yazamadık diyor ve genel olarak kadınların konu ne olursa olsun neden üretmediklerini sorguluyor.
Türkiye kitap okuma oranında kaçıncı sırada?
78 milyonluk Türkiye'de 2016 yılında kişi başına düşen kitap adedi 8.4 oldu. Uluslararası Yayıncılar Birliği verilerine göre, yayın sektörleri arasında Türkiye 11. sırada. Aslında TÜİK verileri basılı kitap sayısının her geçen gün arttığını gösteriyor. Örneğin, elektronik kitap dahil Türkiye'de 2008 yılında 32 bin kitap basılmışken 2014 yılında bu sayı 50 bini aştı. Yani basılı kitap sayısı artıyor ancak kitap okuma oranı yükselmiyor. TÜİK verileri, Türk insanının kitap okumaya sadece 1 dakika ayırdığını gösteriyor. Buna karşılık televizyon izlemeye ortalama 6 saat, internete bağlanmaya 3 saat ayırıyor. İhtiyaç listesinde kitap okumak 235. Sırada yer alıyor. Yorumlarınızı paylaşabilirsiniz...
gokayy
Bir davranisi yerlestirmek bir dusunceyi yerlestirmekten daha zor ama daha kalicidir. Bu yuzden insanlara kitap okumanin gerekliliginden ziyade once kitaplara ulasmasini ve bu duymalari gereken ihtiyaci kendilerinin kesfetmesini beklemek bence daha mantikli duruyor. Bunun icin en basta kitaplardan KDV kaldirilmali ve yayinevlerinin kendi karlarina sinirlamalar getirilmeli ki (yani daha da ucuz olmali) bir kitaba oncelikle ulasmak ve alim gucunu artirmak icin calisilmali
"Hayatta unutamayacağımız en büyük pişmanlık, pişman olurum diye yapmadıklarımızdır."
Sayfa 153 - Kitap'ta Tolstoy'dan alıntı yapılmış
gokayy
Beni en çok ikileme sokan cümlelerden biri