Kitabı nasıl tanıtmaya başlasam bilemiyorum. Öncelikle herkese toptan önermeyi değil kadınlar için ayrı ayrı ve erkekler için ayrı ayrı önermeyi seçiyorum. Artık bana kitap soran birine ilk olarak bu eseri okuyup okumadığını soracağım. Kadınların neden yüzyıllarca eser yazamadığından bu dünyaya faydalı hiçbir şey bırakamamalarının sebeplerini ayrı ayrı her iki cinsin de ne kadar suçlu olduğunu ispatlayarak ustaca dile getiriyor. Zaten kitabı bitirdiğinizde kitabın adının ne kadar mantıklı bir şekilde seçildiğininde farkında varacaksınız. Bir 'oda'nın varlığı ya da yokluğu şiir ve romanı yazmayı ve tarih sahnesini bu kadar mı etkiler diye şaşıracaksınız.
Bedende iki ayrı cinsiyet olduğuna göre acaba zihinlerde de, bedenlerdekine denk gelen iki ayrı cinsiyet var mı ve acaba mutlak tatmine ve mutluluğa ulaşmak için onların da birleşmesi gerekiyor mu?