Gönderi

Cabir’in kızı Gaziyye’yi, Numan kızı Esma’yı, Şurayh’ın kızı Fatıma’yı, Amir bin Şa’Şaa’nın kızı Zuba’yr ve diğerlerini de sırf güzelliklerine ‘tama’ ederek (ya da güzel olduklarını sanarak) aldığı inkar edilmez bir gerçektir. Kısaca hatırlatacak olursak: Güzelliğini ve vücudunun mükemmelliğini işittiği Gaziyye ile, Said’lerden Ebu Ensari’yi aracı kılarak ve fakat kadının rıza ve muvafakatim almadan evlenmiştir. Ancak ne var ki kadının “seninle evlenmem hususunda benim fikrim alınmadı” demesi ve ayrılmak istemesi üzerine onu ailesine iade zorunluluğunda kalmıştı.788 Esma’ya gelince, onun güzelliğinin methini Numan’dan duymuş ve bu sözlere kanarak kadınla evlenmiştir. Fakat zifaf gecesi vücudunda beyaz lekeler görünce ona karşı tiksinti duymuş ve kadını derhal ailesine geri göndermiştir.789 Şütayh’ın kızı Fatime’yi (ki Ümmi Şüreyk lakabıyla da anılır) güzel ve genç sanarak almış ve fakat zifafa girdiğinde yaşlıca bir kadın olduğunu görünce derhal boşamıştır.790 Güzel bir kadın olduğu için evlendiği Seyde’yi, daha sonraki yıllarda, yaşlanıyor diye boşamaya kalkmış, fakat kadıncağızın yalvar yakar olması ve cinsi münasebet sırasını (nöbetini) Ayşe lehine terk etmesi üzerine bundan vazgeçmiştir. Zub’a ile evlenip daha sonra onu boşaması da aynı nedenlere dayanır. Methini başkalarından duyduğu bu kadınla evlenmeyi aklına koyduktan sonra, kadının oğlu Seleme bin Hişam bin Mugire’ye başvurup ondan aracı olmasını istemiş, bu istek üzerine Seleme, bu konuda hiç bir diyeceği olmadığını ve ancak anasının buna karar verebileceğini, durumu kendisine bildireceğini söylemiş, anasına giderek Tanrı elçisi seninle evlenmek istiyor” demiştir. Bu sözler üzerine Zuba: “Sen ona ne diye cevap vermedin... Tanrı elçisi talip çıktıktan sonra benim fikrim mi sorulur? Haydi git de beni onunla evlendir” der. Fakat bu arada Muhammed Zuba’nın öyle söylendiği kadar genç ve güzel olmadığını keşfeder. Bunun üzerine onunla evlenmekten vazgeçer.791
·
4 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.