Gönderi

Polly Dick
10 Mart 1914'te, Kollwitz kendine ait bir 'kadın iktidarı imgesi' yarattıktan yaklaşık 10 yıl sonra, kadınlara oy hakkının militan bir savunucusu olan Mary Richardson, nam-ı diğer Polly Dick, Londra'daki National Gallery'de yer alan Velásquez'in Aynadaki Venüs (Rokeby Venus) tablosuna balta ile saldırdı. Sembolik önemi, Courbet'nin Komün sırasında Vendome sütununu sözde yıkışıyla karşılaştırabilecek kuvvette bir estetik tahribat eylemiydi ve benzer bir kamuoyu öfkesini kendine çekmşti. Mary Richardson, hükümetin modern tarihin en güzel karakteri olan Bayan Pankhurst'u yıkıma uğratmasını protesto etmek üzere mitolojik tarihteki en güzel kadının resmini tahrip etmeye çalıştığını söyledi. Resimden hazmetmiyor olması ise cesur eylemini gerçekleştirmesini kolaylaştırmıştı. Richardson'ın vandalizmi o günlerde kolaylıkla epey bir hiddet çekmişti kendine: Richardson kamu malına zarar vermeye cürret etmişti, paha biçilmez bir başyapıtı tahrip etmişti ve bir sanat galerisinde tehlikeli bir silah kullanmıştı. Velásquez'in resmini hem de bile bile Güzelliğin imgesinin tam ortasından yaran baltanın ağzını hayal etmek bugün bile herhangi bir sanatseveri irkiltmeye yeter.
Sayfa 31 - YKY, 1. Baskı 2020
·
13 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.