Gönderi

İmam Gazzâlî, İslâmî ilimler ve İslâm düşüncesi tarihinde bir dönüm noktası teşkil eder. Kendisinden sonra ilimlerin ve düşüncenin seyri büyük ölçüde değişmiş, birçok ilim mensubu hakkında yapılan "mütekaddim-müteahhir" ayrımının merkezinde Gazzâlî yer almıştır. Tasavvufî düşüncenin Ehl-i Sünnet içerisinde kendisine meşruiyet sahası aradığı, şeriatla tasavvufun telif edilmesine yönelik uzun çabalar onunla birlikte kemâl noktasına geldi, kendisinden sonra İbnü'l-Cevzî gibi bazı selefî temayüllü âlimler onu bu konuda tenkit etmişlerse de bu gibi yaklaşımlar artık marjinal hâle geldi ve tasavvuf İslâmî düşüncenin ayrılmaz bir parçası oldu.
·
182 görüntüleme
Murassa okurunun profil resmi
"...Gazzâlî, kendisinin muamele ilimlerini açıklayabileceği, diğer alana girmeye salahiyeti bulunmadığı anlamına gelen ifadeler kullanmıştır. Sâlih amel, ahlâk ve sıfatlarla ilgili olan muâmele ilminin mukabili olan ve nihâî hakikate ilişkin bilgiyi içeren 'mükâşefe' ilimlerini ise kendisinden yaklaşık bir asır kadar sonra yaşayacak olan Şeyhü'l Ekber lakaplı büyük sûfî İbnü'l-Arabî ortaya koyacak ve bu bakımdan Gazzâlî'nin eserini tamamlayacaktır."
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.