"Savaşı olmayan savaşçı kendisine saldırır." der Friedrich Nietzsche, Böyle Buyurdu Zerdüşt kitabında.
William Shakespeare ise Kral Lear kitabında; "Oysa benim ruhumda savaş var. Durmadan ölüyor içimdeki insanlar..." der.
Hep böyledir, insanın hayat içinde kavgası bittiğinde, içinde biriktirdiği tüm silahları kendisine doğrultur.
Rakibi olmayan savaşın, kaybedeni olmadığı gibi galibi de yoktur...