Gönderi

Theologia’nın girişi
“İlahi mahiyeti müzakere etmek ve onun ilk Sebeb olduğunu, zaman ve dehr’in onun altında bulunduğunu, onun sebeplerin sebebi ve onların bir tür yaratıcısı olduğunu ve kendisinden Akıl’a, Akıl aracılığıyla külli ve semavi Nefs’e ve Akıl’dan Nefs aracılığıyla Tabiata, ve Nefs’ten Tabiat aracılığıyla kevn ve fesada (oluş ve bozuluş) tabi varlıklar üzerine parlayan, ışık veren güç olduğunu, ve Bir’in bu fiilinin kendisinden hareketsiz meydana geldiğini, her varlığın hareketinin ondan ve onunla olduğunu ve eşyanın bir çeşit arzu ve şevkle ona doğru cezbedildiğini ortaya koymak suretiyle onu açıklamak, teşhir etmektir.”
Sayfa 44
16 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.