Gönderi

1910'lar ve 1920'ler "tarihi avangardlar" dönemi idi. Bu dönemde sanatlarda deneysellik zirve yaptı: Fransa'da-Empresyonizm, Sovyetler Birliği'nde Yapısalcılık, Almanya'da Ekspresyonizm, İtalya'da Fütürizm, İspanya ve Fransa'da Gerçeküstücülük, Meksika'da Muralizm ve Brezilya'da Modernizmo. Perry Anderson'a göre modernizm üç koordinatı olan bir kültürel güç alanı olarak ortaya çıkmıştır: "(1) rejimlerin hala eski aristokrasi ile bağlantılı olan resmi sanatları; (2) ikinci endüstri devriminin yeni teknolojilerinin etkileri ve (3) sosyal devrim umudu" (Anderson, 1984). Bu akımların sinema teorisi sadece manifestolar ve Close-Up ve Experimental Cinema gibi dergilerde zaman zaman yayınlanan makaleler aracılığı ile değil aynı zamanda LA.ge d'Or (1930) ve Zero de Conduite (1933) gibi daha sonraki sinema manifestolarında da ifade edildi.
·
66 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.