Gönderi

Kutsal metinlere dayanarak evrim teorisinin doğru veya yanlış olduğunu söyleyemeyeceğimiz kanaatindeyim. Elbette tesadüfçü, ateist bir evrim teorisi yaklaşımı kutsal metinlere terstir. Fakat kutsal metinlerde, Tanrı’nın canlıları yaratırken evrimi araçsal sebep olarak kullandığını veya kullanmadığını söylememizi zorunlu kılan bir ifade olmadığını düşünüyorum. Dolayısıyla bu konuda teolojik agnostisizmi öneriyorum: Buna göre canlıların, Tanrı’nın kudreti ve bilgisiyle yaratıldıkları ve tasarlandıkları dinlerin teolojisinde apaçıktır. Fakat Tanrı’nın bu yaratma ve tasarlama faaliyetinde hangi yolu izlediğini söyleyemeyeceğimiz için, Tanrı’nın hangi yolu izlediği konusunda agnostik kalmamız yerinde olacaktır.
Sayfa 236 - Taslaman, Evrim Teorisi, s. 352Kitabı okudu
·
40 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.