10/10
·574 syf.··
Beğendi
·
2017 51. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2017 15:29
Nereden başlayacağımi inanın bilmiyorum. Söylemek istediğim o kadar çok şey var ki. Sokaktan geçen insanları durdurup kitabı anlatmak istiyorum resmen. Elimden düşüremedim. Beni zaman zaman gülümseten bir kitaptı. ( ki gözlerimin dolduğu zamanlar daha çoğunlukta) 2.dünya savaşıni anlatırken gülümseten ilk ve tek kitap olarak tarih yazabilir.Sıcacık bir hikayeydi. Kelimelerin gücüyle iktidara gelen Hitler ve nazi Almanyası yine kelimeler kullanılarak ancak böyle güzel anlatılabilirdi. Dönem o kadar güzel anlatılmış ki. Üzerine yoğun çalışıldığı çok belli. Verilen emek oranınca da ortaya çok kaliteli bir iş çıkmış. Hans'ın savaşa gittiğinde ve ceset toplayıcılık işinde çalıştığı bölüm ve bombardıman sahnelerini bir solukta okudum. En sevdiğim karakter valinin karısı oldu. Oradaki beklenmedik süpriz gerçekten farklı bir tad verdi. Kurgusu dahice. Söyleyebilecek tek bir olumsuz lafım, eleştireceğim tek bir sayfa olmadı. Kendimce İkinci Dünya Savaşıyla ilgili roman yazmanın zor olduğunu düşünürüm. Hele ki iyi bir roman yazmanın. Çünkü ister istemez yazarın kimliģi ve sempati duyduğu taraf sayfalarda kendini gösteriyor sırıtıyor. Bu açıdan herkese eşit mesafede duran ve herkesin bir gün mutlaka tanısacağı ölüm meleğinin dilinden olması kitaba tarafsızlık katmış. Kitap hırsızının kitapları çalarak okuması dükkanın ilgi çekici, cafcaflı vitrini. İçeride daha ne hikayeler var....
Edebiyat
Kitap HırsızıMarkus Zusak · Martı Kitabevi · 201214,5bin okunma
··1 alıntı·
1.240 Gösterim
8 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Sılacım eline sağlık çok doğru şeyler yazmışsın. Ben de bazı yerlerde engel olamamıştım gülümsememe :) filminin de olduğunu duymuştum okuduğum zaman ancak hala izleme fırsatım olmadı. Kitabı kadar iyi olacağını düşünmüyorum ama izlemekle de bir şey kaybetmeyiz :)
sıla
Gönderi Sahibi
Bende geniş bir zamanimda filmini izleyeceğim. Kardesimm 2 yıldır söyleyip duruyordu. Filmi olan kitaplarda tercihimi çok sık kitaplardan yana kullanıyorum. O yüzden kitabı okumadan filmi izlememekte direndim. Çok severek okudum çok. =)
Kitaplığımda bana göz kırpan kitap, elimdekiler bitsin hemen başlayacağım!! *-*
sıla
Gönderi Sahibi
Benim biraz gözüm korkmuştu. Kalın diye lakin sıcak pideye tereyağı sürmüş gibi eriyor kitap. Oyşş. Elindekini hemen bitirmelisiin =)
Benim de beğendiğim bir kitap. Galiba 1936 Olimpiyatları ve Kristal Gece'den de bahsediyordu.
sıla
Gönderi Sahibi
Ucundan accık =)
okunması gereken bir kitap okurken dikkatin kaçmaması gerekiyor.olayları bağdaştırmak önemli.Ama benim eleştiriceğim tek nokta vardı.bazı bölümlerde olay kopukluk yaşıyordu.o olaylarda okurken kopukluk olması bana biraz sıkıntı doğurmuştu.
Yeniden yaşadım kitabı. O resimlerle Hitler'i hikayelestiren adamı hep merak eder oldum. Elinize sağlık.
Reklam
Filmi de var en az kitabı kadar güzel tavsiye ederim