"Kutsal Kâse Ortaçağ'da İsa'nın Son Akşam Yemeği sırasında kullandığı tas ya da kupa olduğu yaygın kabul görmüştür.
Leonardo da Vinci ' nin tablosunun sembolik anlamı, İsa'nın sağında oturan kişinin cinsiyeti de dahil olmak üzere çok tartışılmıştır. Çoğu tarihçi bu figürü havari John olarak görür. Ancak
Da Vinci Şifresi' nde ortaya atılan fikir, onun Mecdelli Meryem olduğu spekülasyonunu yeniden canlandırmıştı.
Daha geçmişte ortaya atılan bir teori Kutsal Kâsenin Fransızca çevirisi San Grael'e dayanmaktadır. Tek bir harfin yer değiştirmesiyle "asil kan" (sang real) anlamına ulaşılması Kutsal Kâsenin Mecdelli Meryem'in rahmini simgelediği, onun İsa'yla evlenip çocuklarını doğurduğu fikrine yol açmıştı; bundan ötürü İsa'nın kanı da onun soyunun ifadesi olarak yorumlanıyordu.
Da Vinci Şifresi 'nde yeniden canlanan bu teori yoğun tartışmalara neden olmuştur. Ve ciddi tarihçiler tarafından reddedilmekle birlikte konunun bizi büyülemeye devam ettiğinin kanıtıdır."
Alıntı S.209
https://1000kitap.com/kitap/kitap--251477