Gönderi

Tanrı, Yahudilere kızmış ve onları fare, domuz, maymuna çevirmiş
Şeriat kaynaklarında yer alan hikayelere göre Tann, günahkar bazı ka­vimleri, vaktiyle hayvan şekline dönüştürmüştür. örneğin kimini maymun, kimini domuz, kimini fare şekline sokmuştur. Bir iki örnekle yetinelim: Buharl'nin Ebu Hüreyre'den rivayetine göre, Muhammed, bir kez şöyle demiştir: "Beni lsrail'den bir kavim (mesh olunup) beşer tarihinden silindi. Bi­linmez ki, o kavm ne (fenalık) işlemiştir. Ben zannetmem ki, o ümmet fareden başka bir şeye mesh ve tahvil edilmiş (dönüştürülmüş) olsun. Çünkü fare (içsin) diye (bir yere) deve sütü konulursa, onu içmez de koyun sütü konulursa onu içer..."(Bkz. Sahih-i ... , c.IX, s.68, Hadis No. 1364). Muharnmed'in bu sözlerinden anlaşılan şu ki, Tanrı, Yahudi kavimle­rinden birinin tüm mensuplarını, günah işlediler diye, fare şekline dönüş­ türmüş, böylece bu kavmin yeryüzünden silinmesine vesile  olmuştur. "Ne­dir bu kavmin günahı ki fare şekline dönüştürülmek suretiyle cezalan­dırılmıştır?", bunu bilemiyoruz. Daha başka bir de­yimle Muhammed, bir hadisinde hayvana dönüştürülen kavmin yeryü­zünden silindiğini söylediği halde, bir başka hadisinde, kavmin aynen (ya­ni dönüştürülmüş bulunduğu hayvan şeklinde) devam ettiğini bildirmiştir. Daha başka bir de­yimle Muhammed, bir hadisinde hayvana dönüştürülen kavmin yeryü­zünden silindiğini söylediği halde, bir başka hadisinde, kavmin aynen (ya­ni dönüştürülmüş bulunduğu hayvan şeklinde) devam ettiğini bildirmiştir. Ve işte birbiriyle tezat teşkil eden bu iki hadis nedeniyle "Ulema"dan ba­zıları, örneğin Zecdic Ebu ishak ile lbn-il Arabi gibi "bilginler", hayvan şekline sokulan kavimlerin aynen devam etmekte olduklarını söylemiş­lerdir. Onlara göre halen mevcut bulunan hayvanlar (örneğin fareler, may­ munlar), vaktiyle Tanrı tarafından bu şekle dönüştürülen kavimlerin so­yundan gelmişlerdir. Buna karşılık bazı "bilginler" de hayvana dönüştürü­len kavimlerin soy sop yeryüzünden silindiklerini söylemişlerdir. Bununla beraber "bilginlerin" büyük çoğunluğu, yukardaki iki görüşü uzlaştırma yolunu seçmişlerdir. Onlara göre Muhammed, önce birinci inanışa ve fakat daha sonra ikinci inanışa eğilimli olmuştur. Bundan dolayıdır ki, ilk başlarda hayvana dönüştürülen ümmetleri "aynen devam eder sanarak" farelerin, fare şekline sokulan kavmin devamı olduğunu haber vermiştir. Fakat daha sonra Tanrı güya Muharnmed'e, hayvan şekline dönüştürülen kavmin devam etmediğini "vahyetmiştir" (Bkz. Sahih-i .. . , c.IX, s. 70).
Kaynak YayınlarıKitabı okudu
·
33 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.