Yol basittir; insandır karmaşık olan.
İnsan ruhun bu karmaşıklığıyla ya da ruhun katlan dığı veya meydana getirdiği güçlüklerle üç şekilde savaş malıdır.
İlkin akıl yoluyla: insan, Allah'ın mutlaklığının işle yişinde eşyanın izafiliğinin -ve bu suretle hiçliğinin- far kına varır.
İkinci olarak irade yoluyla; insan Allah'ı anmayı -dolayısıyla Hakikat bilincini- dünya ya da nefsin yeri ne koyar veya dünya ya da nefsin belirli bir güçlüğünün yerine koyar.
Üçüncü olarak erdem yoluyla; kişi nefsin dünya gibi zahiri oluşuyla bağlantılı olarak nefs ve sefilliklerinden kendi Merkezine çekilerek kurtulur.
Bunlar üç mükemmellik ya da üç kaidedir. Akıl mükemmelliği, irade mükemmelliği; ruh mükemmelliği.