Gamax

@Gamax
10/10
·184 syf.··
Beğendi
·
2023 88. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 31 Temmuz 2023 18:30
Eseri çok beğendim. İsmi yazdığı çocuk kitapları ile anılan bir insanın bu derece harika, sürükleyici ve düşündürücü bir kitap yazmış olduğunu beklemiyordum. Oysa bir Alman eleştirmenin Kästner hakkinda 'keşke daha çok roman yazmış olsaydı' demiş olduğunu okumuştum daha önce. Ve evet, ben de katiliyorum kitaptan sonra bu düşünceye. Kitaba başlar başlamaz sizi içine çekiyor. Akıcı şekilde devam ediyor. Bir an olsun sıkılmadım. Karakterler inandırıcı ve dolu dolu. Hayatın anlamsızlığıyla boğuşan, büyük şehirde bir şeylerin (iş ve kariyer) veya birilerinin (onu jigolo olarak tutmak isteyen) ayartmalarına karşı sürekli bir tiksinti ve alet olmak istememe duygusuyla karşı koyan genç bir adamın hikayesi. Bir ahlak abidesi değil belki, ama ahlaki bulmadığı şeylere de teslim olmayacak güçlü bir karaktere sahip. Kitapta çok başarılı toplum eleştirileri var. İnsanarası ilişkilerin zorluğunun altı çizilmiş bana göre. Aşırı keyifle okudum, bu sene okuduğum en güzel kitaplardan birisiydi. Çocuk kitapları dışındaki eserlerini okumak isterim, elime geçtikçe okuma niyetindeyim. Kitapla kalınız...
Fabian Die Geschichte eines MoralistenErich Kästner · Ullstein · 202360 okunma
·
793 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Alıntılarınızdan kitabı çok beğendiğiniz belli oluyordu. Çünkü tadi tuzu yerinde olan kitapları iştahla okurken nerdeyse her satırın altı çizilsin, paylaşılsın istiyor insan. Paylaşımlarınızı okuyan herkesin az ya da cok kitaba ilgisi uyanmıştır eminim. 😊 İncelemeniz için teşekkürler, kaleminize sağlık, keyifli okumalarla gecen günler dilerim. 🙏💫📖🕊
Gamax
Gönderi Sahibi
Evet alıntılardan belli oluyor değil mi, bir kitabın bir insana hitap edip etmediği. 😅 Beğendiğimiz şeylerin başkaları tarafından da beğenilmesi ayrı bir zevk. Okuyacak arkadaşlara keyifli okumalar dilerim. Teşekkürler Esra Hanım... 🙏🏻😊🥳
Gamax 😊🙏💫
İncelemeniz merak uyandırıcı olmuş. Teşekkürler. Okumayı düşünüyorum.🌺☺️
Gamax
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim. Sevindim... 🙏🏻😊
Bok Yoluna Gitmek kitabını okudum sadece. Çocuk kitabı yazdığını bilmiyordum. (Galiba bahsettiğim kitaba inceleme yazmışsınız 😂)
Gamax
Gönderi Sahibi
Bu o kitabın Almanca baskısı. Evet çocuk kitabı yazarı diye bilinir. Uçan sınıf hikayesi çok meşhurdur Almanyada mesela.
Gamax
Gönderi Sahibi
Evet o kitap 😅
Gamax
Gönderi Sahibi
Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği kitabını hatırlattı bana. Milan Kundera 'Ben bu kitaptan esinlenmiştim zaten' deseydi hiç şaşırmazdım.
#214875782 bu alıntınızla dikkatimi çekmişti, incelemenizi de okuyunca tamam dedim işte, güzel bir kitap keşfi daha👌Keşfetmemi sağladığınız için teşekkür ederim, kaleminize sağlık ☺️
Gamax
Gönderi Sahibi
Çok teşekkür ederim. Okumak istemenize sevindim... 😊🙏🏻