Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Müzik Teorisi, Hıristiyan Kültüründe Müzik, Cecilia Panti:
Geç antikçağın Hıristiyan yazarları Yunan bilgi sistemine göre yetişmiş ve genelde Hıristiyanlığı daha olgun yaşlarında kabul etmişlerdi. Dolayısıyla onlara göre felsefe, pagan bilgi dağarcığından oluşur ve zorlukla da olsa Tanrı’nın yarattıklarının arasına dahil edilmesi, kutsal metinlerde açıklanan en üstün bilime, yani ilme açılan aşamalar olarak görülmesi gereklidir. İmparatorluk döneminde hazırlanmış ansiklopedilerde bilgi “beşeri bilimler” adı verilen yedi ayrı disiplin altında toplanır; bunlar dille ilgili sanatlar (gramer, retorik ve diyalektik) olan trivium ve matematikle ilgili sanatlar (matematik, aritmetik, müzik, geometri ve astronomi) olan quadrivium olmak üzere iki gruba bölünür. Trivium sanatları söylemin düzenlenmesine ve hakikatin ifade edilmesine temel oluştururken, matematik sanatları fiziksel dünyanın akılcı olarak kavranmasını sağlar. Birçok Hıristiyan yazar, yedi sanat ile Kitabı Mukaddes’e göre Süleyman’ın Tapınağı’nda bulunan yedi sütun, yani insanoğlunun sahip olduğu tüm bilgiyi elde ettiği ilmin yedi temeli arasında bir benzerlik kurar. Bu bağlamda müzik Platoncu- Pythagorasçı geleneğe göre, evrendeki ahengin kavranmasını sağlayan matematiksel bir bilim olarak algılanır. Nitekim Platon’un Timaios eserinde dünyanın ruhu matematik-müzik parametrelerine göre oluşmuştur ve yeryüzündeki tüm gerçekler bu ruhu az ya da çok yansıtır. (Sayfa: 871-872) * #UmbertoEco #Ortaçağ1 #Barbarlar #Hıristiyanlar #Müslümanlar #ÇeviriLeylaTonguçBasmacı #AlfaTarih #Müzik #OrtaçağdaMüzik #MüzikTeorisi #HıristiyanKültürü #CeciliaPanti #Platon #Pisagoras #Timaios *
Umberto Eco
Umberto Eco
Leyla Tonguç Basmacı
Leyla Tonguç Basmacı
Platon (Eflatun)
Platon (Eflatun)
Pisagor
Pisagor
Ortaçağ 1
Ortaçağ 1
Timaios
Timaios
·
17 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.