Gönderi

Mehpeyker'in kötücül kadın imgelemini güçlendiren diğer bir durum ise toplumun yapıtaşını oluşturan evlilik kurumuna yaklaşımıdır. Onun için evlenmek, cinsel hazza ulaşmanın bir tek erkek-le sınırlandırılmasıdır. Dolayısıyla Mehpeyker'in bu tavrı sadece bireysel değil toplumsal yapı kodlarını da alt üst edecek niteliktedir. Çünkü toplumsal düzenin devam edebilmesi için kadın cinselliği ataerkil sistem tarafından kontrol altında tutulmaktadır. Aksi takdirde toplumsal düzen parçalanacaktır. Mehpeyker ise bu ataerkil sistemin kadın bedeni üzerinden yapılandırılmış düzenini alt üst eder. Romanda dikkat çekici bir diğer unsur ise kadın cinselliği kontrol edilemediğinde fahişe, aşifte gibi ötekinin ötekisi olarak nitelendirilebilecek isimlendirmeye tabi tutulurken erkekler için böyle bir durum söz konusu değildir. Romanda genç erkeklerin gözde mekânı Çamlıca'da kadınlara laf atmaları normalken, Mehpeyker'in arabasıyla bu mekânda dolaşması norm dışıdır. Hatta Mehpeyker'in mesire alanına gelmesi dahi onun kötücül imgesini güçlendirmektedir.
Sayfa 104Kitabı okudu
·
11 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.