Japon edebiyatının önde gelen yazarlarından olan Osamu Dazai ,ilginç hayatını anlattığı İnsanlığımı Yitirirken yarı otobiyografi kitabıyla topluma dahil olmayı beceremeyen, çevresindeki herkesi hayal kırıklığına uğratmaya mahkûm birini ele almıştı.
Batan Güneş kitabı ile de birey ve toplum çatışmasına, bireyin kendi başına var olma çabasına yer vermiş. Ve bunu yaparken döneminde ki yaşanan yoğun trajediyi duru ve sakin bir şekilde aktarmış. İki eserinde de yalnızlığı temel alarak insanın arayış içinde olmasını ve varoluşunu sorguluyor yazar.
Kitaplarını sıkılmadan okuduğum,romanlarıyla bir çok farklı düşünce sunan bir yazar Osamu Dazai Okuyacak olanlara şimdiden iyi okumalar.