Gönderi

Kafka, meçhul bir aşkın yasa etrafında dönen bu süreksiz bloklar ya da mesafeli parçalar ilkesinden vazgeçrneyecektir. Bu, dünyanın, görünür bile olsa, bir hali (astronomi nedir ki?) o lduğuna ve bu hal fiilen kendi eseri içinde işlediğine göre bundan niçin vazgeçsin ki? Ama K, i mparatorluğa özgü, aşkın yasanın aslında içkin bir adalete, adaletin içkin düzenienişine gönderme yaptığını giderek daha iyi fark ettiğinden, romanın keşiflerine denk düşen, doğası b aşka bir yapıyı buna eklemeli-yiz. Paranoyak yasa, uyarılması yasasına yer açar; görünür be-raat sınırsız tecile yer açar; ödevin toplumsal alan üzerindeki aşkınlığı tüm bu alan boyunca göçebe arzunun içkinliğine yer açar. "Çin Seddi' nin inşasında" da bu, geliştirilm eden, açıkça söylenmiştir: Bir başka yasaya, bir başka düzenlerneye tanıklık eden ve sınırdan başkente kadar yolları üzerindeki her şeyi si-lip süpüren göçebeler vardır, imparator ve m uhafızı pencerenin a rkasına ya da demir p armaklıkların ardına saklanmışlardır. Dolayısıyla Kafka sonsuzsınırlı-süreksizle d eğil, sonlu-bitişik­ s ürekli-sınırsızla hareket eder.
Sayfa 126 - YKY yayınları temmuz 2000Kitabı okudu
·
28 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.