Gönderi

Kapak yazısı için herkesin gittiği yoldan gidip Didot seçilebilir: Didot ilk kez Austen’ın edebiyatçı olduğu dönemde ortaya çıkmıştı, güzel ve güçlü satırları, özellikle de italik oldukları zaman (Aşk ve Gurur) derli toplu göstermesi nedeniyle çok şık durur. Bu font harika olur ve klasik edisyonları seven insanlar alır bu kitapları. Ama eğer farklı bir piyasaya, Kate Atkinson ya da Sebastian Faulks okuyabilecek kişilere uzanmak istiyorsanız, o kadar köhne olmayan bir şey, belki Ambroise Light seçebilirsiniz, ki onun da Didot gibi zarif bir Fransız soyu vardır... Kitabın metni için Bembo’nun dijital güncellemesi düşünülebilir - belki Bembo Book? İlk kez 1490’larda metalden kesilmiş olan bu klasik Roman yazı karakteri tutarlı bir okunurluk sağlar. Ve yazı karakterlerinin günlük hayatta genellikle pek fark edilmeden kalması gerektiğini söyleyen yaygın inanca da uyar; yazı karakterleri bilgi vermeli ama rahatsız etmemelidir. Bir kitap kapağındaki bir font sadece sizi içeri çeker; istenen atmosferi yarattıktan sonra onun da, tıpkı bir partinin ev sahibi gibi gözden kaybolması gerekir... Elbette istisnalar da var ve bunun mükemmel bir örneği John Gray’in Erkekler Mars’tan, Kadınlar Venüs’ten adlı çoksatan kitabı. Bu kitapta tasarımcı Andrew Newman erkek hatları için Arquitectura, dişi hatları için de Centaur seçti. Arquitectura’nın erkeksi durmasının sebebi uzun, sağlam, hafif uzay çağı havalı, ayakları yere sağlam basan ve amansız olması. Centaur bir boğayı düşündürten ismine rağmen, elyazısını andırır görüntüsü ve ince hatlarıyla son derece çekici ve zariftir (tabii bu cinsel klişelere sırtını yaslamak gibi görülebilir, ama Erkekler Mars’tan, Kadınlar Venüs’ten de bir popüler psikoloji kitabı nihayetinde).
·
20 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.