Gönderi

İslâm denildiğinde onu küçümseme adına ağızlara sa-kız yapılan bazı hukuk kurallarının gerçek mahiyeti, yanlış kıyaslardan yola çıkıldığı için, anlaşılmadan kalıyor. Çün-kü İslâm'a mahsus toplumsal şartlar, başka kültürlerin kıs-taslarıyla, değerleriyle anlaşılmaya çalışılıyor. Bir bakıma Karakuşi bir akıl yürütme ortamına giriliyor. Durumu şöy-le betimlemek mümkün: yürürlükteki durum, büyük ölçü- de insanın nefsâniyetine hitap ediyor. Oysa İslâm nefs ter-biyesini teklif ediyor; nefsini, nefsanî arzularını putlaştır-mış olanlarsa putlarına kimseyi dokundurtmak istemiyor.
25 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.