Gönderi

Sonra şöyle deriz: Allah Teâlâ'nın küfrü ve günahı yaratmasında sayısız hikmetler mevcuttur. Bu hıkmetlerden bıri şudur: İyi ve kötü fiilleri yaratarak bizim onun kudretinin mükemmellığını ve ıradesizinin her şeye nüfuzunu anlamamızı sağlamıştır. Zira Allah iki zıddı, karşıt iki şeyi yaratma kudretine sahiptir ki bu da mükemmel kudretin delillerinden biridir. Çünkü iki zıttan her ikisine değil de sadece birine sahip olan kimse, ona mecbur demektir. Bu nedenle iyi-kötü, güzel-çirkin, yararlı-zararlı, acı verici-lezzet verici karşıt cisimleri var etmek yüce bir hikmettir, isabetli bir yonetimdir. Üstelik burada ilave bir husus daha söz konusudur ki o da kudretin başkasının fiili üzerinde gösterilmesidir. Bu şekilde ezeli kudret yaratılmış kudretten, kuşatıcı irade sınırlı iradeden ayrışır. Böylece Hak Teâlâ'nın başkasının kudretine konu olan şeye kâdir, kulunun kudreti kapsamına giren şeylerde de tasarruf sahibi olduğu, iradesini gerçekleştirme konusunda tam yetke sahibi olduğu, başkasının ise O'na ve O'nun yardımına muhtaç olduğu, O'nun hiçbir şeye muhtaç olmayan ve övgüye lâyık olan olduğu ortaya çıkmış olur.
Sayfa 402 - NesefiKitabı okudu
·
281 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.