MağaraJosé Saramago dan okuduğum altıncı kitap. Körlük yazara başlama kitabımdı. Yazarın üslubunu çok özlemişim. Noktalama işaretlerinden virgülü kullanmayı tercih etmesi, noktayı az kullanması, konuşma cümlelerinde tırnak işaretlerini kullanmaması dikkatli bir okuma gerektiriyor. Bunlara ek olarak iç monolog da çokça var, bazı sayfalarda paragraf başı yapmıyor. Yazarın tarzını anlamak için Körlük iyi bir başlangıç. Sonrası zaten çorap söküğü.
Konusuna gelirsek; tüketim çağında var olmaya çalışan bir çömlekçi ve ailesinin tüketici topluluğunda var olma-uyum sağlayamaması- çabası anlatılıyor. Kahramanları yazarın okuduğum kitaplarında olduğu gibi oldukça sempatik.İsimleri var :) O yüzden okuması daha kolay. Körlük ve Görmek kitaplarının konusuna göre derinliği daha az. Distopya yaratmada oldukça başarılı olan yazarın #k:7107kitabını da bu kitaptan önce okursanız daha zayıf gelecektir. Ancak bu kitaplarından önce okursanız beğenirsiniz. Ben kendi okuma sırama göre yorum yapıyorum. Sırada Ölümlü Nesneler ve Kopyalanmış Adam var. İyi ki zamanında stok yapmışım :) Kitapla kalın.
MağaraJosé Saramago · Kırmızı Kedi · 2022146 okunma