Belki de Sevemedik - 1
8/10
·175 syf.··
Beğendi
·
2024 260. kitabı
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 18 Aralık 2024 19:31
Bu inceleme farklı bir inceleme! Biraz alıntı,biraz Şiir, biraz da anlatı, Hadi başlayalım uzunca biraz ama sıkılmaksızın okuyacağınızı düsünmekteyim. Yazar Cuma Bozkurt kitabın bitimine doğru diyor ki; Okurken belki kendinden bir şeyler buldun, belki de hiç düşünmediğin yerlere gittin bu satırlarla. Bu duygularını, düşüncelerini, hissettiklerini başka insanlarla paylaşarak onları da bu yolculuğa davet edebilirsin. Kitapların insanları bir araya getiren, bir bağ kuran en güçlü araçlardan biri olduğuna inanıyorum. Eğer bu kitabı çevrendekilere anlatırsan, bu satırların daha fazla kalbe ulaşmasını sağlarsan, bu düşünceler belki bambaşka bir anlam kazanacak. Seninle bu bağı kurabilmek, daha fazla insanla bu yolda yürüyebilmek, benim için en büyük hediye olur. diyor. Okuduğun ve bana bu yolculukta eşlik ettiğin için minnettarım. Bu kitabı eline aldığın an, bu duygu yolculuğunda bana yoldaş oldun. Şimdi bu hikâyeyi yay, paylaş, başka kalplere ulaştır. Çünkü paylaşılan her duygu, her kelime bizi bir arada tutar ve bizleri daha da güçlendirir. Kalpten kalbe, elden ele, bu denemelerin ve içindeki düşüncelerin yayılmasını sağladığın için teşekkür ederim. diyor, yazar. Deneneme, İnceleme  Edebiyat türünde okuduğum en güzel kitaplardan biri oldu. Kitap biraz genç jenerasyona hitap etmiş olsada, malum olduğu üzere yaş kac olursa olsun ergenlik döneminden başlayıp hepimiz bu sevda yollarından gelip geçtik. Sevgiyi, aşkı, özlemi, ayrılığı, samimice satırlarda dile getirmiş yazar, kendisininde ifadesiyle okurların kendinden kendi hayat kesitlerinden bulabilecekleri bir çok cümle anlatı var. Sıkıntısız akıcı bir uslubu var yazarın. Beğendiğimi belirtebilirim. Ayrca kişisel web sitesi üzerinden okurlara ücretsiz e kitap olarak indirip okuma imkânı sunduğu içinde kendilerine teşekkürlerimi sunuyorum. diğer e-kitaplarıni da indirdim. Vakit buldukça okuyacağım. kalp, aklın kontrolünden çıktığında, bu kadar mantıklı düşünmek imkânsız. Aşk, insana mantığın ötesinde bir bakış açısı verir. Ve ben seninle bu mantıksız dünyanın ortasında, gözlerime uykunun hiç girmemesine razıyım. Sen kalbimde olduğun sürece, hiçbir eksiklik hissetmem.  diyor, Cuma Bozkurt Üstat Cemal Safi Bakırköy'den mektup var şiirinde şöyle der; Bir ara sensizlik krizim tuttu, Bilmem ki o anda ne olup bitti. Hekimler heyeti havale etti, Acil vak’a Bakırköy’e yazdılar. Yazar bir yerinde kitabın, Geceler boyu seni düşünmek, seni kalbimde taşımak, hayatımın en güzel kısmı. diyor, Yine Aşkın Hüznün Sevdanın Şairi Üstat Ümit Yaşar Oğuzcan bir kitabında sevdiğine olan sevgisini, özlemini ve tutkusunu ifade ederken bir iki cümle ile dile getiriyor, kitaplara sığmayacak kadar anlam ifade eden duygularını diyor ki; üstat, "Sen benim, her gece uyumadan evvel hayalini kurduğum, sen benim sabah uyandığımda ilk aklıma gelenimsin." #260428454 Üstteki alıntıyı okuyunca Aşık Hasan Kaplani bir şiiri canlandı belleğimde, Diyor ki; Kaplani, Gelip çattı ayrılığın zamanı Yavaş yavaş boynum bükülüyor yar Kim söylemiş? Ağlamazmış yiğitler Gözlerimin yaşı dökülüyor yar Gözlerin gözüme elvada derken Bırakma elimi vakit çok erken Sen yanımdan usul usul giderken Yüreğime hançer sokuluyor yar #260436274 Okudukça kitabı hep aklıma şiirler gelir, Dünya Nufusu Şunun şurasında kaç kişiyiz üçgül'üm Romeo'yla julyet'i saymazsak Kerem'le Aslı Ferhat'la Şirin Tahir'le Zühre hadi Leyla'yla Mecnun diyelim bir de seninle ben Aziz Nesin #260437693 Cemal Safi Üstat bir şiirinde, diyor ki; Adını kâğıda yazamıyorum, Gün olur yerlere atılır diye. Ellerim tutmuyor çizemiyorum, Resmini görenler tutulur diye Gençliğim aksa da ömür çeşmemden, İçemem, korkarım dile düşmenden! Yaşını gizlerim dosttan düşmandan, Duyanlar gülmekten katılır diye... Uğrunda kaç kalbi kırık bıraktım! Kırk yıllık dostları nârına yaktım! Tek senin incinip küsmenden korktum; O hilâl kaşların çatılır diye... Aşkın bedelliyse peşin öderim. Sen infaz edersen ipe giderim. Kapında bir ömür kulluk ederim; Bastığın yerlerde yatılır diye... Önceden kölenin suçunu göster, Sonra'da al götür pazarla ister, Kaç para derlerse saçını göster; Bunun bir teline satılır diye!. Cemal Safi #260438879 Süt emerdin gündüz gece Unuttun ya büyüyünce Ha işte tıpkı öylece Unutursun Mihribanım Abdurrahim Karakoç #260439429 Sabahattin Ali bir şiirinde derki; Niçin benden yüz çevirdin Ölürüm ayrılmam derdin Kimlerin koynuna girdin Öpmeğe kıyamadığım... #260440828 Üsteki yazıyı okuyunca aklıma gelen şiir Gözlerim gözünde aşkı seçmiyor Onlardan kalbime sevda geçmiyor Ben yordum ruhumu biraz da sen yor Çünkü bence şimdi herkes gibisin Yolunu beklerken daha dün gece Kaçıyorum bugün senden gizlice Kalbime baktım da işte iyice Anladım ki sen de herkes gibisin Büsbütün unuttum seni eminim Maziye karıştı şimdi yeminim Kalbimde senin için yok bile kinim Bence sen de şimdi herkes gibisin Nazım Hikmet Ran #260441300 Mehmet Ercan diyor ya, "Baktım Sana Kızgın Değilim, Kırgın Değilim, Dargın Değilim. Kısacası Artık Ben Sana Hiçbir Şey Değilim” Yazarın kitapları ile ilgili açıklaması #254434357
Deneme, İnceleme, Edebiyat
Belki de Sevemedik - 1Cuma Bozkurt · Play Kitaplar · 202477 okunma
·
314 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.