Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

"La ilahe illallah" ifadesinden şu kalıplar ortaya çıkmıştır: 1- Akıl ve vehmin tasavvur edebildiği her eyden mutlak bir şeki e munezze an a tan başka hiçbir ila yoktur. "Mu'tezile, (Müslüman) filozoflar ve bir kısım sı1finin tasavvuru budur\ 2-(Allah'tan başka, ne gerçek bir irade sahibi gerçek bir kudret sahıbı vardır." Bu Allah'ı tevhid etmeyi, O'nu sıfat ve fiilieri ile bu şeki e evhid etmek plarak anlayan bazı sufilerin tasavvurudur.' 3- "Allah'tan başka. gerçekten görülen (şühud) hiçbir şey yoktur. " Gördükleri herşeyde mutlaka Allah'ı da gören sı1filerin tasavvuru da budur. 4- "Allah'tan başka gerçekten varolan hiçbir şey yoktur." Vahdet-i vücudçu sufilerin görüşü de budur. Öyle ise, İslam düşünürlerinin tevhidin manası hakkındaki düşünceleri ve tevhidin dakik meselelerini analizde aşırıya kaçmaları, bazılarını vahdet-i uücud fikrine götürmüştür, dememize şaşılmamalıdır. Biz, Müslümanların sahip olduğu bu teorinin kökünü İslam düşüncesinin dışındaki Hindu Vedaları (Vedanta) ve buna benzer bir harici kaynakta aramak zorunda değiliz.
·
9 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.