Spoiler İçerebilir
10/10
·248 syf.··
2026 5. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 31 Ocak 2026 09:55
Tatlı çeşitleri ile tüm konuların benzer bir acı ekseninde dönüp durduğu,sevilmemenin en tatsız hallerinin bir tatlı hikayesi ile beraber kaydedildiği zihinsel bir serüven. İçinde koca bir boşlukla,sahipsizlikle,terk edilmişlikle aradığını bir türlü bulamayacağını anlayan Meltem'in tam da yitiğine denk bir kalp taşıyan ama başka bir hikayenin kaybedeni olan Selime ile kesişen yolu.. Ağaçtan düşeni yine ağaçtan düşenin anlaması gibi sadece dinleyerek birbirlerine ışık ve şifa olmaları.. ve en nihayetinde cevizi Selime den ,tarifi babanneden, teşviki Fırat'tan,anısı dedenin bulmacasından ortaya 6 harfli bir sütlaç geliyor ki bu Meltem'in yaptığını izlediğimiz ilk tatlı, hikayesi acı biten tüm tatlılar adına bir telafi şöleni tadında..[6 harf;babanne,dede,Fırat,Fıratın annesi,Selime,Meltem] hikayenin topunun bir Meltem ,bir Selime yarı sahasına geçmesi seyir zevkini doruklara taşıyor.( burada küçücük bir eleştiri: Baba,babanne,anne,Selime nin çocuklarına da kısa da olsa bir mikrofon uzatılsa tadından yenmezdi) Bir de kitabın dünyama dokunan yanları var bir de; kimsesizlik,sürekli karşılığını ödemelere çabalama,kaybetme korkusu ,yatılı okul zorbalıkları.... diye uzayan belki yüzlerce maddelik liste.. çoktan karanlık dehlizlerime saklayıp unuttum sandığım nice yaralarımın kabuğunu soydu,delik deşik oldu içim,kan sızıyor çoğunda.. Bir de yaşlıların dünyasına yaptığım o ziyaret;gücü azalmış,yapacak işi kalmamış,işe yaramaz olmanın acısı,utancı ,aranıp sorulmamanın, unutulmanın,beklentinin kırgınlığı ... Ne diyeyim binlerce kere kalemine sağlık Şermin Yaşar İyi ki yazmışsın. İyi ki okumuşum. İyi ki beraber okumuşuz değerli yol arkadaşlarım. LULU, Kevser , @ilkay_y , EMİNE ÖZTÜRK, @_glcn__
Edebiyat & Roman
Altı Harfli Bir TatlıŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202513,9bin okunma
··
510 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kitabın duygusal analizini Kevser , pskolojik analizini de sen öyle güzel yaptın ki Esram okurken film şeridi gibi geçti herşey gözümüzden...Söyleme Bilmesinler de her karakterin iç sesini okuduğumda çok keyif almıştım. Burada Erkanın hislerine ve zavallılığına biraz denk geldik. Ama Meral ve Yıldızın iç seslerini çok merak ediyordum. Sizinle tatlılar adına yaptıgımız sohbetler kitapla birleşti ve çok keyifli bir okuma oldu. Ellerine sağlık güzel yüreklim. Çünkü ağladın bu kitapta biliyorum.
Esra
Gönderi Sahibi
Ah o Erkan,içimi kemirdi. Mağduriyetine kıyamıyorum hem hem de bahaneler arkasına saklanmasına, her durumda anneyi gözden çıkararak sorunları çözmeye çalışmasına dayanamıyorum. Öyle dişimi sıktım durdum🤯 LULU
Esra kesinlikle çok aciz kaldı
Çok güzel çok içten 🤌🏻eline yüreğine sağlık canım öyle güzel hissettirdin ki🫠 hep okuyalım birlikte ve sen hep yaz böyle ince ince💐
Esra
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim Kevser ırmağım, yalnız okumak kesinlikle bu kadar çok duygu inkişaf ettirmezdi Kevser