varoluş sancısı çeken şaklabanın öyküsü
Puan vermedi·128 syf.··
Beğendi
·
2026 22. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 19 Nisan 2026 01:08
İnsanlığımı Yitirirken , Osamu Dazai 39 yaşındaki intiharından önce yazdığı son romanı. Daha önce de başarısız intihar girişimleri olan Osamu Dazai’nin hayatla kuramadığı ilişkiyi, kendisini kuşatan varoluşsal buhranları ve onu intihara götüren süreci anlamak mümkün bu yarı otobiyografik eserde karakterler kurmaca da olsa, kitaptaki olayların bir bölümü yazarın kendi hayatından alındığı için yarı otobiyografik demek yanlış olmayacaktır. Kitabı beğenerek okudum, ancak depresif bir ruh halindeyken okusam muhtemelen çok zorlanırdım, o nedenle bu kitabı okumaya niyet ederseniz mutlu bir dönemde okuyun derim. Çünkü kitaptaki anlatıcının çocukluğundan itibaren hissettiği yakıcı uyumsuzluk, hayatın ona uygun gördüğü rollerin hiçbirinin içine yerleşememesi hali, kendini sevdirmek, kabul görmek için icat ettiği soytarılıklara sinmiş hüzün, kendine iyi gelemediği için kimseye iyi gelemeyişinin insanda yarattığı sıkışma hissi, o bitmeyen kasvet; olmama, olamama, olduramama döngüsünün bunaltıcılığı şüphesiz ki kolay bir okuma sunmuyor. Yozo, kitap boyunca hayatta kalma çabalarıyla mücadele ederken, sık sık depresyon, yalnızlık ve anlam arayışı gibi zorlu duygusal durumlarla karşılaşır. Yozo’nun travmatik çocukluk deneyimleri, ailesi ve toplum tarafından kabul görmemesi gibi faktörler, onun kendini dış dünyaya kapatmasına neden olur. Dazai, Yozo’nun iç dünyasını ve psikolojisini ustalıkla anlatarak, okuyucuya onun duygusal çöküşünü ve ruhsal çatışmalarını yaşatır. Bazı incelemelerde İnsanlığımı Yitirirken kitabı Osamu Dazai “uzun bir intihar mektubu” olarak yorumlamışlar, roman, bana göre gidenleri birazcık da olsa anlamamızı sağlıyor, kalanlara ne yapmalarını söylemese de ne yapmamaları gerektiğinin ipuçlarını vererek hayatın dehlizleri arasına gizlenmiş kurtuluş yolunu gösteriyor. okumak isteyenlere keyifli okumalar diliyorum...
Alıntı
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202560,3bin okunma
·
939 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Güzel bir inceleme olmuş. Kalemine sağlık canım🙏 her ne ne kadar okuyucu yorumlarıyla ön yargılı başlamış olsan da🤗🥰
Özlem
Gönderi Sahibi
Sadecemoonlight çok teşekkür ederim, evet biraz ön yargılı başladım ama Yozo’nun trajik çöküşü beni çok sarstı 😊😊
İncelemenden anladığım kadarıyla muhteşem bir psikolojik okuma Özlemciğim. Çok ilgimi çekti...okuyacaklarıma ekledim.Emeğine sağlık, böyle incelemelere bayılıyorum. 🤍
Özlem
Gönderi Sahibi
H.A çok teşekkür ederim kibar cümleler için, kitabı beğendim ama bir edebiyat harikası da değil bizim tutunamayan "Selim"in Japon versiyonu
Hoş bir inceleme…🖋️🌹
Özlem
Gönderi Sahibi
biR’ münZ’evî üstâd… çok teşekkür ederim ☺️
Yazarın sevgilisiyle birlikte intihar etmeden önce yazdığı son roman olması, eseri daha da ilgi çekici kılıyor. Romandaki ruh hâlini ve bunalımlarını bir okur olarak anlamaya çalışma isteği uyandırıyor. Bu yönüyle yaptığın inceleme oldukça başarılı. Ayrıca, Osamu Dazai’nin yaşadığı dönemde Japonya’nın savaş sonrası ekonomik ve toplumsal yapısının da bu trajedide etkili olduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte, halk tarafından sevilen bir yazar olması, yaşadığı iç çatışmanın derinliğini daha da düşündürücü kılıyor. Merak ve ilgi uyandıran güzel bir inceleme teşekkürler🙏
Özlem
Gönderi Sahibi
Düşüncenin Gücü tamamlayıcı katkından dolayı ben çok teşekkür ediyorum. Japonların yazarı ve bu kitabı sevmesinin sebebi “iç çatışmaları derin bir şekilde yansıtmış olma” fikrinide çok doğru buldum 🤗🤗😊
Son zamanlarda aşırı kaos kitap okudum o yüzden bana gelmez, ama hep karsıma çıkıyor, yüreğine sağlık Özlem Hocam
Özlem
Gönderi Sahibi
LULU o zaman hiç başlamayın, deniz kenarında güneşlenirken okunacak kitap katogorisinde bana göre
Reklam
Emeğine sağlık keyifli okumalar huzurlu vakitler dilerim 🙏🏻🍀🫰🏻👌🏻
Özlem
Gönderi Sahibi
Tuna çok teşekkür ederim 😊😊