Ahmet Ümit’ten okuduğum ilk kitap olan Sis ve Gece, beni polisiye türüne biraz daha yaklaştıran bir roman oldu. Kitap boyunca sadece bir olayın peşinden gitmiyor, karakterlerin iç dünyalarına ve karmaşık ilişkilerine de tanıklık ediyorsunuz. Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) içinde görevli bir başkomiserin, aniden ortadan kaybolan sevgilisinin izini sürmesini konu alıyor. Ama öyle sıradan, dümdüz bir kayıp vaka hikayesi beklemeyin. Hikaye ilerledikçe sadece bir kadının değil; geçmişin, sırların ve bürokrasinin o karanlık koridorlarının da kapısı aralanıyor. Benim için oldukça akıcı, ters köşeleri olan ve atmosferiyle içine çeken bir okuma oldu. Ahmet Ümit’in kalemini ve bu gizemli dünyasını sevdim, kesinlikle diğer kitaplarına da şans vereceğim!
Benim bu gizem dolu yolculuğa puanım: 7/10 Ahmet ÜmitSis ve Gece