Gönderi

180 syf.
8/10 puan verdi
Kitaptaki dört kadın karakterin, hikâyede gece daha da çöktükçe kendi hikâyelerinin de karmaşıklaştığını ve bir sonuca ulaşmak için çaba sarf ettiklerini; baskısız, soru işaretsiz var olabilmeye çalıştıklarını görebiliyoruz. Mari, kardeşiyle olan bağı tekrar keşfetmenin bir çözüm olabileceğini düşünürken; Eri, tahmin edebileceğimiz kadarıyla bilinçli olduğu sırada gördüğü baskı, vs. her ne ise, ona karşı kendi bağımsızlığını gerçeklik ve hayal dünyası arasında bir yerde kurmaya çalışıyor olabilir. Korogi ise, belli bir şeyden kaçarak kendi yaşamını kurtarmaya çalışıyor çünkü onu kovalayan her kimse, ona ödetmek istediği ufak bir şey gibi duyulmuyor. Korogi’nin bu durumdan Mari hariç kimseye bahsetmemesinden, Korogi’nin varoluş çabasının daha çok hayatta kalma üzerine kurulu olduğunu çıkarabiliriz. Guo Dongli için de, varoluş aslında biraz daha ortak duyguları bulabilmek, Mari ile bulabildiği gibi. Kendisini bir “mal” olarak gören bir topluluk için yapacağı bir şey olmasa bile ufak bir empati onun kendisini ifade etmesini ve varoluşunun bulanıklaşmamasını/silikleşmemesini sağlıyor.
Karanlıktan Sonra
Karanlıktan SonraHaruki Murakami · Doğan Kitap · 20174,252 okunma
·
2 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.