Gönderi

"İslam'ın İslamileştirilmesi" , yalnızca İslam dünyasında hayatın dini olmayan sahalarına bakışımızı çarpıtmakla kalmaz, daha fazla dini küreye ait sayabileceğimiz alanların görünüşünü de tahrif eder. Adeta dini hukukun ideal örneği addedilen lslam hukukuna bakış da böyledir. Birçokları İslami hukuku "dini hukuk" diye tanımlamanın da ötesine geçip, bir "kutsal" veya "ilahi" hukuktan bahsederler, oysa böylesi ifadeler İslam hukukçularınca asla kullanılmamıştır. Lakin "dini" hukuk etiketlemesi, birçok gözlemcinin bu etiketlemeyle onun mahiyetini anlama işini esas itibarıyla hallettiklerine inanmalarına karşılık, bu hukuk sistemi üzerine pek bir şey söylemez. Bunun vardığı nokta, İslam hukukunun tanrının emirlerinin yekunundan ibaret olduğu gibisinden yanlış, her halükarda saçma açıklamalardır. Bu "İslam hukukunu İslamileştirme" ameliyesi, başka alanlarda da gözlemleyebileceğimiz stratejilerle sürdürülür. Bu stratejiler şu unsurlara dayanır: 1) llgiyi erken döneme odaklamak. 2) Dini olmayan unsurları dikkate almamak veya önemlerini küçümsemek. 3) Dinsellikle belirlenme derecesi ne olursa olsun, bütün unsurları "İslami" diye tanımlamak. Böylelikle dini niteliği baskın olmayan unsurlara da dini bir nitelik atfetmek.
Sayfa 197Kitabı okudu
·
2 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.