Gönderi

Ölümün lüksünü, bu açıdan, cinselliğin lüksüyle aynı sekilde düsünü­yoruz; öncelikle kendi kendimizin inkarı olarak, sonra da yasamda ifade bulan hareketin derin hakikati gibi ani bir altüst olus olarak.Mevcut kosullarda, bizim bilincimizden bağımsız olarak, yeme ve ölümle birlikte eşeyli üreme de yoğun enerji tüketimini sağlayan büyük lüks dolambaçlardan biridir.Öncelikle hücre bölünmesiyle üremenin belirttiği seyi vurgular: Bölünme.Bu bölünme yoluyla bireysel varlık bü­yümekten vazgeçer ve bireyleri çoğaltarak bu büyür n eyi kisisiz bir ya§ama aktarır.Çünkü, öncelikle, cinsellik cimri büyümeden farklıdır: Tür karsı­sında düsünüldüğünde, bir büyüme olarak ortaya çıksa da, prensip olarak, yine de bireylerin bir lüksüdür.Bu özellik, doğan bireylerin kendilerini doğuranlardan -ve başkalarına bir şey verir gibi, onlara yasam verenler­den- açıkça ayrıldıkları eseyli üremede daha belirgindir.Ama beslenme zamanı için büyüme prensibine tekrar geri dönmeyi reddetmeyen yüksek hayvanların üremesi, hacmini ve gücünü artırmak için yiyen bireyin basit eğiliminden daha ba§tan ayıran çatiağı derinle§tirmeye devam etmistir.Bu durum, hayvan açısından, bir anda olasılığın sınırlarına tasinan (uzam içerisinde kaplan neyse zaman içerisinde de o olan) enerji kaynaklarının aniden ve çılgınca is rafının vesilesidir.Bu is raf türü n büyümesine yeterli olan seyin çok ötesine uzanır.Bu israf, göründüğü kadarıyla, an içinde bireyin gerçeklestirme gücüne sahip olduğu en büyük israftır.İnsandaki bütün olası yıkım biçimlerine eslik eder, malların kıyımına -zihniyet olarak, bedenierin kıyımına- çağrı yapar ve sonunda ölümün akıldısı asırılığı ile lüksü birlestirir.
·
22 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.