10/10
·512 syf.··
Beğendi
·
2015 147. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 26 Aralık 2015 12:31
Herkese Merhabalar 1000Kitap sakinleri.. Şiir kelimesini görenler, hemen buraya iki dakikacık göz atıversinler. En başta diyorum bu kitabı mutlaka okuyun, okutun. Çok şiir kitabı okumayan biriyim. Yalan olmasın Necip Fazıl’ı bugüne kadar hiç okumamıştım zaten okuduğum ikinci şiir kitabı. Kitapçıya gittiğimde birden gözüme çarptı. Farklı türde bir kitap okumak istiyorum dedim ve aldım. Çok mutluyum iyi ki almışım. Kesinlikle okumaya değer, tanışılmaya değer bir insan Necip Fazıl. Gelelim yazara; şiir denilince akla gelen isimlerin başında zaten. Üslubuyla ilgili yorum yapmama gerek yok. Kitapla ilgili de diyeceğim çok şey yok ama içerisinden biraz bilgi vereceğim. En önemli ve en güzel şiirlerinin bir araya gelmesiyle oluşmuş bir kitap. Kitabı konulara bölmüş yazar. Allah, insan, kadın, dekor, vb. konulara göre şiirlerle oluşmakta. Yazarın Türkçesi çok güzel, çok dolgun ve anlamlı. Zekâsı zaten muazzam. O kadar uyumlu, kafiyeli ki şiirler, kitabı okurken hayret edeceksiniz bu güzel kelimeleri nasıl bu kadar güzel kondurmuş diye. Tavsiyem kesinlikle yavaş yavaş sindirerek okumanız yoksa iki günde biter sizde hiçbir şey anlamazsınız. Ben her bölümü farklı farklı zamana bölerek ve düşünerek; uzun uzadıya okudum. Zaten okudukça düşündüren, düşündüklerinizi aklınızda anlamlandıracak bir eser. Hayatta çektiği onca çile kitaba da ismi vermiş. Şiiri seviyorsanız ve bu kitabı okumadıysanız kaybınız var diyebilirim. Ben bu kadar güzel olacağını düşünmemiştim. Başka kitaplarını da almayı düşünüyorum. Kesinlikle önyargısız okuyun. Fikir ayrılığı ve şairin ideolojisi yüzünden okumamazlık yapmayın diye tavsiyede bulunabilirim. Kütüphanenizde olması gereken, zaman zaman sıkılınca göz atacağınız bir başyapıt. Benim beğendiğim kitaplar arasında yer alacak bundan sonra. “Bir cümbüştür kopsa da, gece, yakamozlarda; Münzevi balıklarız ayrı kavanozlarda...” Herkese iyi okumalar…
Şiir
ÇileNecip Fazıl Kısakürek · Büyük Doğu Yayınları · 202325,2bin okunma
··
16 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
insan okur
Gönderi Sahibi
Ahmed senin yüzünden 2 kez kitap incelemem gitti... :)
insan okur
Gönderi Sahibi
Bazı yerleri ciddiye alınacak kadar güzel. Neyse olduğu gibi duruyor. Word belgesi olarak arşivli zaten sıkıntı yok.
insan okur
Gönderi Sahibi
Ah bende biliyorum öyle yapmasını. Bir anda basıverdim yorumu kaldır diye...
Eyvallah abi. Eksik noktaları da iletinin altında yazarsın. Ortaya daha iyi bir şeyler çıkar.
Sen niye benim iletimi ciddiye alıp değiştirdin ki:)
Reklam
Nasıl? Abi silmeyip düzenle yapsaydın.:)