1919
Emperyalist paylaşım savaşına katılan bir devletin antiemperyalist bir ulusal kurtuluş savaşı vermesi mümkün müdür? Resmi tarihçiler ve resmi ideoloji üreticileri bu "açmaz"ın farkında oldukları için, olayların tahlilini Yunanlıların İzmir'e çıkışıyla başlatıyorlar. İmparatorluğun geniş bölgelerinin neden emperyalistler tarafından işgal edildiğinden pek söz etmiyorlar. Olayların tahliline 1919 Mayıs'ından değil de 1914'ten başlasalar, hurafe üretme kapasitelerinin büyük ölçüde azalacağını biliyorlar...
Sayfa 46 - Özgür Üniversite
Tarih
··
64 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hasan Suphi
Gönderi Sahibi
Aslında bu işin daha kolayı var, siz memlekette kimi Marksist bulduğunuzu söyleyin, ona göre konuşalım. Büyük ihtimalle TKP kadrolarından birileri çıkacak. Dedim ya yıllarca içinde bulundum, bu Kemalist söyleme rağmen hala ulusalcı sol diye birilerini hor gören, Murat Belge'yi Fikret Başkaya'yı Kadir Mısırlıoğlu ile eş gören ve tepeden bakan bu kibri nerede olsa tanırım :)
Hasan Suphi
Gönderi Sahibi
Fikret Başkaya'yı değerlendirme biçiminizden belli oluyor. Ufuk Uras'la aynı kategoriye konulacak birisi değil, AKP ve neoliberalizm üzerine yazdığı onca şey var, iktisatçı ve temel noktası da Marksizm. Birinci Dünya Savaşından yenik çıkılmış, İtilaf devletleri her ülkeden pay almaya çalışıyor, aynı dönemin Almanya'sı da Fransızlarla mücadele ediyor mesela, onun ismi neden Kurtuluş Savaşı değil. Ayrıca ulusal hareket olarak görülen hareket, kendi bünyesindeki diğer ulusların ilhakı konusunda zerre şüphe gütmüyor, bu nasıl bir kurtuluş mücadelesi, muhtemelen gücü olmadığı için emperyalizme soyunmuyor. Söylediğiniz iki başlılık da iki tarafın ayrı ayrı İngilizlere yakarmasından oluşuyor. Siz hala şapka getirmeye, harf değiştirmeye devrim diyorsunuz. Halka ne faydası olmuş yapılanların. Dönemin sosyalistlerinin yazıp çizdiklerine bir bakın isterseniz, bizim memleketin Kemalist ve solcusundan başka devrim gözüyle bakan yok. #72427845