Gönderi

Görsel bilgilerdeki ayrıntıların aşırılığı algılamayı zorlaştırır.
Su 19. yüzyılın ikinci yarısında ressamların yazarların ve müzisyenlerin yapıtlarında ana öğedir. Claude Debussy’nin fainer |Deniz| gibi besteleriyle yüceltilen su müzikte öne çıkar. Empresyonist resimlerde yasam bulur ve yüzyıl sonu yazarlarının kaleminde edebiyatın ufuklarını sarar. Bu yapıtlardan hiçbirinde bu sıvı elementinin titiz bir betimlemesini görmeyiz, ama onun özünü yakalama çabasına tanık oluruz. Bu sanatçılar ve edebiyatçılar suyun ayrıntılı bir kopyasını yapmak istemezler, çünkü Sembolist şair Stephane Mallarme’nin bize öğrettiği gibi, görsel bilgilerin, ayrıntılarının aşırılığı algılamayı zorlaştırır.
Sayfa 54 - Dost Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
·
2 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.