Gönderi

224 syf.
9/10 puan verdi
"Tıpkı “Gulyabani” gibi, “Cadı” romanında da toplumu bilinçlendirme isteğinin bir ürünüdür. Ama bu kez konu edilen metafizik yaratıklar, ecinniler yerine öldükten sonra da dünyayı terk etmeyen hayaletlerdir. Hüseyin Rahmi korku ögelerini bu kez doğudan değil, batıdan seçer. Spiritizma ve medyumluk üzerine geniş tartışmaların yer aldığı kitabın öğretici yönü de bu açıdan bakıldığında “Gulyabani”den daha fazladır. Roman, kocasının ölümü üzerine dul kalıp, küçük kızı ile birlikte dayısının yanına yerleşen Fikriye karakterinin, yengesi Emine Hanım tarafından yeniden evlenmeye ikna edilmesi ile başlar. Kitabın bu giriş bölümü gotik ögeler içermemekle birlikte, toplumun yaşlanmaya ve evliliğe bakış açısını yansıtması bakımından dikkate değerdir. Emine Hanım’ın şahsında kadınların ve erkeklerin evliliğe bakış açıları dillendirilir." Yazarlarımızdan Fatıma Yeşim'in, Türk yazınındaki nadir gotik örneklerden olarak kabul edilen "Gulyabani" ve "Cadı"yı incelediği analizi için, buyurun: tecahuliarif.com/2016/10/huseyin...
Cadı
CadıHüseyin Rahmi Gürpınar · Özgür Yayınları · 20171,333 okunma
·
14 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.