GΓΆnderi

240 syf.
Β·
Puan vermedi
𝐇𝐀𝐒𝐀𝐍 𝐀𝐋İ π“πŽππ“π€Εž/𝐁𝐄𝐍İ πŠΓ–π‘ πŠπ”π˜π”π‹π€π‘πƒπ€ β€œπ™³ΓΌπš—πš’πšŠπš—Δ±πš— πš›πšŽπš—πš”πš•πšŽπš›πš’ πšπšŽΔŸπš’ΕŸπšπš’, πšΓΌπš—πš’πšŠπš—Δ±πš— πšœπšŽπšœπš•πšŽπš›πš’, πšœπšŽπšœπšœπš’πš£πš•πš’πš”πš•πšŽπš›πš’ πšπšŽΔŸπš’ΕŸπšπš’, ΕŸπšŽπš”πš’πš•πš•πšŽπš›πš’ πšœπš˜πš—πš›πšŠ, πš”πšŠπš™Δ±πš•πšŠπš›Δ±, πš”πšŠπš™Δ±πš•πšŠπš›πšπšŠπš— πšπš’πš›πš’πš™ Γ§Δ±πš”πšŠπš—πš•πšŠπš›Δ± πšπšŽΔŸπš’ΕŸπšπš’, πšΓΌπš•πšŽπš—πš•πšŽπš›πš’, πšŠΔŸπš•πšŠπš’πšŠπš—πš•πšŠπš›Δ±, πš’ΓΌπš›ΓΌπš’πšŽπš—πš•πšŽπš›πš’ πšπšŽΔŸπš’ΕŸπšπš’, πšŠΔŸπšŠΓ§πš•πšŠπš›Δ±, Γ§πš’πš–πšŽπš—πš•πšŽπš›πš’, πš’πšŠπš™πš›πšŠπš”πš•πšŠπš›Δ± πšπšŽΔŸπš’ΕŸπšπš’...” β€œBeni kΓΆr kuyularda” toplumun kaynayan yarasΔ± haline gelip, etten ve kemikten vΓΌcut bulmuş bir trajedi hikayesidir. KΓΆtΓΌlerin, acΔ±larΔ±n, yΔ±kΔ±lışlarΔ±n ve derinlerde yer alan hikayelerin karşısΔ±nda kucak aΓ§mış bekleyen bir yığın insan topluluğudur... Katrandan bir parΓ§a haline gelmiş işlevsiz kalp ve vicdanlarΔ±, hislerine sonsuz veda edip arkasΔ±ndan β€œsu” dΓΆkmeyi unutan, duygulardan yoksun bir yığın insan topluluğu, kaynayan yara dediğimiz o parΓ§aya ellerinde bir avuΓ§ tuz ile koşan insan topluluğu ... AΓ§tΔ±klarΔ± o kucakta nefes alamayan yΓΌrekleri tamamen nefessiz bΔ±rakan kollar... Hasan Ali ToptaΕŸβ€˜Δ±n romanΔ±nda işlediği konunun bΓΌtΓΌnΓΌ işte bu kollardan ibarettir. RomanΔ±nda bu hikayelere hayat verip şekillendirdiği gibi, biz okuyucularΔ± da sarΔ±p sarmalΔ±yor. Eğer elimizde bir avuΓ§ tuz varsa, onlarΔ± savurmayΔ±, iΓ§imizde bir yerlerde var olan katran parΓ§asΔ± varsa, onu sΓΆkΓΌp atmamΔ±zΔ± anlatΔ±yor, âğretiyor... Okuyuculara sunduğu hikaye ile beraber aynΔ± zamanda bizleri şekillendiriyor da. Eğer yol yanlış yerde ise tabelayΔ±, tabela yanlış yerde ise yolu değiştirmeyi amaΓ§lΔ±yor. RomanΔ± temele alΔ±p düşünmek gerekirse kocaman bir olayΔ±, verecek Γ§okΓ§a dersi, duygularΔ±, β€œBENΔ° KΓ–R KUYULARDA” başlığı altΔ±nda romanΔ±nda işliyor. Benzetmelerinin her birini romanΔ±n ismine ulaştΔ±rΔ±yor, düşündΓΌrΓΌyor ve her birinin sonunda cevabΔ±nΔ± verircesine kitabΔ± kapatΔ±p şâyle bir bakmanΔ±zΔ± sağlΔ±yor. β€œBENΔ° KΓ–R KUYULARDA β€œnedir? KΓΆr kuyu diye nitelendirdi bu başlığın altΔ±nda anlamΔ± sessizce yatan, anlatmak istenilen binlerce cΓΌmle... Romanda kendi karanlığında, kendi kuyusunda acΔ± Γ§eken, ruhu ΓΆlen genΓ§ bir kΔ±zΔ±dΔ±r GΓΌldiyar... GΓΆzlerinden acΔ± acΔ± taşlar dΓΆkΓΌlen bir kΔ±z... GΓΆz yaşlarΔ± Δ°le sadece seyirci merakΔ±ndan ibaret olan insanlarΔ±n ΓΆnΓΌnde gΓΌnden gΓΌne kendisini yitiren GΓΌldiyar... Annesi onun yitirilişine şahit olarak sonsuzluğa kavuşmuştu. BabasΔ± onu korumaya Γ§alışırken matemi iΓ§inde sΔ±kışıp kalmıştΔ± o sonsuzluğa. AΓ§Δ±lan kocaman kanatlar, dΓΌnyanΔ±n bu kΓΆtΓΌlüğünden, soğuk yΓΌzlerinden, insanlarΔ±ndan koruyamamıştΔ± onlarΔ±. Kanayan yaranΔ±n bΓΌyΓΌk bir parΓ§asΔ± olan bu insanlar, acΔ±lar iΓ§inde var olan bu kalpleri, kendi merak duygularΔ± iΓ§in resmen bir orta oyunu edasΔ±yla izlemiş, kalplerini ve vicdanlarΔ±nΔ± yok saymışlardΔ±r. Olmayan şeyler ne kadar yok sayΔ±labilirse o kadar yok saymışlardΔ±r. "...πš”ΓΆπšΓΌπš•πšŽπš› Δ±πšœπš›πšŠπš›πš•πšŠ πš’πš’πš’πš•πš’πš”πšπšŽπš— 𝚜â𝚣 πšŽπšπšπš’ 𝚟𝚎 πšŠπš›πšΔ±πš” πšœπš˜πš—πšžπš—πšπšŠ πš˜πš›πšπšŠπš•Δ±πš” 𝚒𝚊𝚟𝚊ş 𝚒𝚊𝚟𝚊ş πšŠΔŸπšŠπš›πš–πšŠπš’πšŠ πš‹πšŠΕŸπš•πšŠπšΔ±." Yazar bu karakterler ΓΌzerinden size dΓΌnya ΓΌzerinde var olan bΓΌtΓΌn kΓΆr, karanlΔ±k, yosun tutmuş kuyularΔ± gΓΆzleriniz ΓΆnΓΌnde canlandΔ±rmanΔ±zΔ± sağlΔ±yor. Anlattığı hikayeyi duvarda asΔ±lΔ± olan bir tablo misali hayal dΓΌnyanΔ±zda somut bir şekle bΓΌrΓΌndΓΌrΓΌyor. GΓΌldiyar Δ±n gΓΆzyaşlarΔ±nΔ±n, babasΔ±nΔ±n Γ§aresizliğinin, insanlarΔ±n korkunΓ§ yΓΌreklerinin birer rengi, nefesi, sesleri oluveriyor. Hepsi can buluyor tek bir zihinde ve tek bir kalemde. Ve romanΔ±n sonunda asΔ±l yol ile karşılaşıyorsunuz. GΓΌldiyar Δ±n acΔ± ve korku ile gΓΆzlerinden dΓΆkΓΌlen taşlar, insanlarΔ±n kalplerinden bir parΓ§adΔ±r. Ve bu taşlar uğruna ΓΆlΓΌmΓΌnΓΌ izleyen gΓΆzler, aslΔ±nda kendi kalplerinden kararmış bir et parΓ§asΔ±yla yΓΌz yΓΌze gelmektedir. Kendi benliklerini, ruhlarΔ±nΔ± bu taşlar aracΔ±lığıyla gΓΆrebilmişlerdir. Paralar verilmiş, dΓΆkΓΌlen taşlar izlenmiş, canlar yitirilmiş ve o bir yığın insan topluluğu ise artΔ±k evlerine dağılmıştΔ±. β€œπš‚πš˜πš—πš›πšŠ πš‹πš’πš› ş𝚎𝚒 πšπš’πš’πšŽπšŒπšŽπš”πš–πš’ΕŸ πšπš’πš‹πš’ πš˜πš•πšπšž πšŠπš–πšŠ πšπšŠπš– πšŠΔŸπš£Δ±πš—Δ± πšŠΓ§πšŠπšŒπšŠπš”πš”πšŽπš— πšŸπšŠπš£πšπšŽΓ§πšπš’ πš—πšŽπšπšŽπš—πšœπšŽ, πšπš’πš’πšŽπšŒπšŽπš”πš•πšŽπš›πš’πš—πš’ 𝚜𝚞𝚜𝚝𝚞. π™²πšŠπš–πš•πšŠπš› Γ§πšŽπš›Γ§πšŽπšŸπšŽπš•πšŽπš› 𝚜𝚘ğ𝚞𝚍𝚞, πšπšžπšŸπšŠπš›πš•πšŠπš› 𝚜𝚘ğ𝚞𝚍𝚞, πš”πšŽπš—πšπš’ πšŸπšŠπš›πš•Δ±πš”πš•πšŠπš›Δ±πš—Δ± πšœπšžπšœπšŠπš—, πš”πšŽπš—πšπš’ πšŸπšŠπš›πš•Δ±πš”πš•πšŠπš›Δ±πš—Δ± πšΔ±πšœΔ±πš•πšπšŠπš’πšŠπš— πšΓΆπš›ΓΌπš—πšΓΌπš•πšŽπš› 𝚜𝚘ğ𝚞𝚍𝚞, πš–πšŽπšœπšŠπšπšŽπš•πšŽπš› 𝚜𝚘ğ𝚞𝚍𝚞...” Şimdiden keyifli okumalar. π˜Όπ™Žπ™‡π™„π™‰π™π™ 𝐒𝐒 : πŸπŸ‘πŸ– πŸπŸ—.πŸŽπŸ—.𝟐𝟎
Beni KΓΆr Kuyularda
Beni Kâr KuyulardaHasan Ali Toptaş · Everest Yayınları · 202010,3bin okunma
Β·
39 gΓΆrΓΌntΓΌleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.