Gönderi

Cins ve fasıl*, kurucu özellik olduğundan dış dünyada nesnenin kendisi olarak bulunur. Nesnenin cins ve faslını söylediğimizde gerçekte onun bir özelliğini değil, onu dışta o şey yapan cevherini ifade etmiş oluruz. Bu sebeple cins ve faslın delalet ettiği şey, dışta nesnenin zâtını kuran madde ve sûretidir. Dolayısıyla ne canlı ne de düşünen, insanın bir özelliğidir, tam tersine insanın kendisidir ve bütün özelliklere kaynaklık eder. Canlı dış dünyada insanın maddesi olarak, düşünen de insanın sûreti olarak bulunur. İkisi bir araya geldiğinde ise insanın zâtı ve hakikatini oluştururlar. s.81 * diğerlerinden ayrıştıran.
·
1 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.