Görkem Gül

Görkem Gül
@gorkemgulk
Fırsat buldukça okuyan değil,okumak için fırsat yaratanlardanım. Instagram: ggkreads
İş Zekası Uzmanı
Karadeniz Teknik Üniversitesi
İstanbul
22 Mayıs
61 okur puanı
Aralık 2019 tarihinde katıldı
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?

Görkem Gül

, bir kitap okudu
Puan vermedi·184 syf.·
1 saatte okudu
·
Okunma: 13 Eylül 2015 00:00
·
2015 2. kitabı
José Mauro de Vasconcelos
8.8/10 · 275,4bin okunma

Görkem Gül

, bir kitap okudu
Puan vermedi·240 syf.·
1 saatte okudu
·
Okunma: 13 Eylül 2016 00:00
·
2016 3. kitabı
Hüseyin Nihâl Atsız
8.8/10 · 19,7bin okunma
10/10
·90 syf.··
Beğendi
·
2022 6. kitabı
İdama mahkum edilmiş bir adamın giyotin altına girene kadar çektiği ruhsal işkencelerin anlatıldığı, sanki siz ölecekmişsiniz gibi okurken strese sokan mükemmel bir kitap. Sadece önsözü bile ayrıca ele alınmalıdır diye düşünüyorum. V. Hugo dönemin en popüler cezası olan idamı sert bir şekilde reddediyor ve karşı çıkıyor. 1830ların en güzel sistem eleştirisi olduğunu düşünüyorum. İdam cezasına mahkum edilen adamın işlediği suçtan hiç bahsetmiyor kitapta, yani hangi suç işlenirse işlensin cezasının bir insanın canı olmaması gerektiği çok güzel vurgulanıyor. Mahkeme kararı verdikten sonra 6 hafta süresi vardı mahkumun. Ruhsal işkencelerle geçen 6 hafta, kitaptan bir alıntıyla devam ediyorum. “Korkulacak bir şey olmadığını, acı çekilmediğini, sakin bir ölüm olduğunu, ölümün böylece kolaylaştırıldığını söylüyorlar. Hey! Peki ya altı hafta bu can çekişmeye, gün boyunca süren bu iniltiye ne demeli? Çok yavaş ve çok hızlı geçen o telafisi imkansız son günün edişelerine ne demeli? Giyotin sehpasına çıkan o ıstırap merdivenine ne demeli? Onlara göre bunlar acı çekmek anlamına gelmiyor. Bunlar kanın damla damla tükendiği, zihnin düşünceden düşünceye sönüp gittiği aynı çırpınışlar değil mi? Üstelik acı çekilmediğinden eminler mi? Bunu onlara kim söyledi? Kesik bir başın sepetten kanlar içinde çıkıp halka; Acı hissedilmiyor! Dediğini duyan oldu mu? Yanlarına gelip: Güzel bir icat. Ona özen gösterin. Çok iyi bir düzenek diye teşekkür eden ölüler oldu mu?…” Dostoyevski tarafından bu eser bir başyapıt olarak tanımlanmış ve Uysal Kız öyküsünü yazarken de bu kitaptan etkilenmiştir. Ben de gerçekten çok sevdim bu kitabı. Özetle sistemin eleştirildiği ve mantıklı argümanlarla savunulduğu bir eser. Okumanızı tavsiye ederim. Kitapla kalın
Edebiyat
Bir İdam Mahkûmunun Son GünüVictor Hugo · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2026152,6bin okunma