"Bir şey yap. Güzel olsun.
Çok mu zor?
O vakit güzel bir şey söyle.
Dilin mi dönmüyor?
Öyleyse güzel bir şey gör veya güzel bir şey yaz.
Beceremez misin?
O zaman güzel bir şeyle başla.
Ama hep güzel şeyler olsun.
Çünkü, 'Her insan ölecek yaşta'"
Şems-i Tebrizî
Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Göz yaşlarıma, ellerinizle?
Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.
Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum...
Orhan Veli Kanık
Kim daha temiz?
Üstü başı parlayan mı?
Yalan konuşmayıp, yüreği ışıldayan mı?
Kim daha dost?
Yara bandı yapıştıran mı?
Yaralarını öğrenmeye çalışan mı?
Hangisi daha gerçek?
Ölüm mü?
Yaşam mı?