Gelecek ya şimdiye benzeyecekti, ki o zaman ondan haberi bile olmayacaktı ya da şimdiden farklı olacaktı, ki o zaman da içinde bulunduğu durumun hiçbir anlamı kalmayacaktı.
Hakan Albayrak başlangıçta Filistin için verdiği anektotlar çok hoşuma gitti. ancak kitabın bazı bölümünde suud krallıklarından övgüyle bahsetmesi hatta bi yerde vehhabiler aslında iyi ki varlar demesi açıkçası benim hiç hoşuma gitmedi. Sonuçta günümüz gelişmeleri gösteriyor ki Suud krallıkları aslında bizim değil Yahudilerin dostları olmuşlardır. Bu yüzden eleştireceğim tek yer burası olur. Kitapta özellikle Morisya da yaşananlar çok hoşuma gitti. Gezgin olmayı düşünenler ve müslüman ülkeler hakkında bilgi almak isteyenler için tavsiye edilesi bi kitap..