...Bırak siyasette basıları yükselsin. Sen de siyasette yükselmek istiyorsan bilimi kendine basamak yapmayacaksın. Yoksa yaptıklarını sonunda kendin bile beğenmezsin. Yaptıklarını beğenmeyen bir kimsenin başkalarına nasıl bir yararı olur?
"Lisede pek bir şey öğrenemedimiz anlaşılıyor" diye üzüldü genç adam. "Sistemi anlamak için " dedi profesör, "Daha doğrusu, sistemin gerisindeki matematik düzeni anlamak için, formüllerin gerisindeki matematikçiyi,onun nasıl düşündüğünü sezmek gerekiyor. Bunu öğretmiyorlar size ; belki liseden sonra da öğretmiyorlar,hiç öğretmiyorlar. Matematikçinin neden ve nasıl düşündüğünü hiç bir zaman bilmiyorsunuz belki."
...Bir Newton'u mahalle mektebinde,falaka korkusuyla,anlamadığı bir dilin alfabesiyle ve kelimeleriyle savaşırken düşünebiliyor musun? Yada Leibniz'i dört yaşında damdan düşerken gözünün önüne getirebilir misin?...
Düşüncesini değiştiren ve unutan adamı aldatılmış addediyorum, çünkü birinde zaman, diğerinde akıl yürütmesi, onu hiç farkına varmadan düşüncesinden döndürür.
Akıl sahibi bir insan, fakirlikle beraber yaşlılık yükünü rahat taşıyamayacağı gibi, iyi akıldan yoksun kişi de, zenginleşse dahi kalbinde huzura ulaşamayacaktır.