Kayıtlı tarih boyunca üç sınıf insan var olmuştur; bu üç sınıfın hedefleri birbirleriyle asla uzlaşmaz.
Üst sınıfın hedefi, kendi konumunu korumaktır.
Orta sınıfın hedefi, üst sınıfın yerine geçmektir.
Alt sınıf ise şayet kendinde bir hedef peşinde koşacak gücü bulursa ( çünkü yorucu ve bıktırıcı iş yükü altında mütemadiyen ezilen bir sınıf, gündelik yaşam mücadelesinden başını kaldırmaya zar zor fırsat bulur ) tüm ayrımları ortadan kaldırmaya ve tüm insanların eşit olacağı bir toplum yaratmayı amaçlar.
Herkes boş zaman ve güvenlikli bir yaşama sahip olduğunda, normalde yoksulluğun sersemleştirdiği geniş insan kitleleri okuryazar olacak ve kendi başına düşünmeyi öğrenecekti; bunun sonucunda da er geç
ayrıcalıklı azınlığın işlevsizliğini fark edecek ve onu ortadan kaldıracaklardı. Hiyerarşik bir toplum, ancak yoksulluk ve cehalet üzerine kurulursa uzun vadede ayakta kalabilirdi.