Kurnazlık bozuk para gibidir: Onunla büyük şeyler satın alınmaz. Bozuk para ile bir insan ancak birkaç saat yaşayabilir. Kurnazlıkla bir şeyi gizleyebilirsiniz, bir adamı aldatabilirsiniz, ama onunla geniş bir ufka varamazsınız, büyük olayları bir sonuca götüremezsiniz.
Son zamanlarda gerçekten büyük bir sıkıntımız var. Bir ülkede her şeyin kötü gitmesi normal bir şey olamaz. Kadın cinayetleri, düğün kavgaları, aile içi şiddet ve daha sonu gelmeyen olaylar... Ve insanların bu olaylara sessiz kalması... Buna ne demeli? Bu hepsinden kötü! 80 milyon nüfusumuz var ama bakarsın 15 milyonluk ülkelerden harikalar çıkar. Çünkü eğitilmiyoruz, eğitemiyoruz, en önemlisi kendimizi eğitemiyoruz. Bunu yapmak için özellikle kitap okumak gerekir ve ülkemizde günde ortalama 1 dakika kitap okunuyor. 1 dakika ne ya! Biz ne yapıyoruz? Sabahtan akşama kadar televizyonda zaman geçirmek, uyumak, telefona bakmak bize bir şey kazandırmıyor. Bu ülke okumazsa kalkınamaz, bir yere gidemez!
Ülkenin geldiği yer burası. Sonumuz bu gidişle berbat olacak...