Aslında bir filmde replik olarak duymuştum bu sorunun yanıtını: "Dürüst olmak tehlikelidir," diyordu. Çünkü iyi insanlar, kötü insanların hedefi haline gelir. Ama bu noktada takınılacak tavır nedir? Ecdat bunu da göstermekten geri durmamış; cevaben kırk küsur sene önce Sahaflar Çarşısı'nda bir dükkanın camında gördüğüm kıtayı aktarayım:
"Doğru olsam ok gibi yabana atarlar beni
Eğri olsam yay gibi elde tutarlar beni
Ne doğruyu aç gördüm, ne eğriyi tok
Eğri yay elde kalır, menzil alır doğru ok."