Ne olur gülümseyin, ne olur gülün biraz.
Silin buğusunu duygusuzluğun,
Yüzünüz her zaman aydınlık olsun.
Korkmayın sevginin aydınlığından.
Ne olur gülümseyin, ne olur gülün biraz.
Nefret ışıksız olur, Sevgi ışıksız olmaz.
"Bir gülümsemeyle ruhumu çalmıştı, bir şiirle de ben onun gönlünü. İkimiz de hırsız sayılırdık. O günden sonra şiir söyleyemedim. Hangi güzel şiiri yazsam onu anlatmaya yetmedi. Dünyanın bütün şiirlerinden daha güzeldi çünkü..."
(Soygun, Iskender Pala)